آیت الله جوادی آملی: باسوادی را نباید جرم بدانیم

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: نباید مردم را به بیراهه هدایت کرد، چراکه آن‌ها با سرمایه فطری خلق شده‌اند.

 

 

وی با بیان این‌که «حوزه و دانشگاه به عنوان فرهیختگان جامعه اول مسئله تعلیم و تعلیل را به همراه دارند» گفت: در حوزه و دانشگاه مقطع تعلیم و تعلیل وجود دارد، اما در توده مردم به جای تعلیم و تعلیل سخن از تبلیغ است.

 

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید افزود: اگر بخواهیم فرهیختگان و مردم بر اساس فرهنگ تربیت شوند، حوزه‌های علمیه باید پربارتر باشند و دانشگاهیان نیز باید مدرک گرایی نکنند.

 

وی با بیان این‌که «تبلیغ ناروا جامعه را آلوده می‌کند» تصریح کرد: قطب فرهنگی فرهیخته حوزه و دانشگاه نقش مهمی در فرهنگ کشور دارند و چناچه آن‌ها اسلامی شوند جامعه اسلامی می‌شود.

 

جوادی‌آملی با اشاره به این‌که «مردم را به بازی گرفتن و برابر روز قیمت‌گذاری کردن صحیح نیست» گفت: نباید مردم را به بیراهه هدایت کرد، چرا که آن‌ها با سرمایه فطری خلق شده‌اند.

 

وی با بیان این‌که «مردم وقتی قداست و پاکی را ببینند، آن را دنبال می‌کنند» گفت: عرفایی زندگی می‌کردند که با سوادی متوسط، به اندازه یک امامزاده اثرگذار بودند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «باید فرهنگ‌محور باشیم» افزود: با سوادی را نباید جرم بدانیم و تا نفس می‌کشیم باید به دنبال علم آموزی و سواد باشیم.

 

وی با بیان این‌که «تناقض در حرف و عمل نشر ضد فرهنگ است» اظهار کرد: تکرار را به جای تعلیل ننشانیم و اگر این مسئله را دائم بیان کنیم، مردم باور خواهند کرد.

 

جوادی‌آملی با بیان این‌که «دفاع مقدس به واقع 10 ساله بود» گفت: ترورهای ابتدای انقلاب و جنگ‌های داخلی نیز شامل دفاع مقدس می‌شود که مردم با فطرت، انقلاب را حمایت کردند.

 

وی در پایان افزود: با داشتن چنین مردمی که نعمت بزرگی هستند، اگر غافل باشیم، مورد بی مهری خداوند قرار می‌گیریم.
آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: نباید مردم را به بیراهه هدایت کرد، چراکه آن‌ها با سرمایه فطری خلق شده‌اند.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. ناشناس

    حاج آقا اگه باسوادی جرم نباشه پس تکلیف وصیتنامه آغا ممد خان قجر که گفته اگر میخواهی راحت حکومت کنی سعی کن مردم بیسواد و گرسنه باشند چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.