بیانیه معاون دبیرکل سازمان ملل درباره دیدار با آیت الله سیستانی

معاون دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد در دیدار با آیت‌الله سیستانی طرح حمایت از امکان دینی به او ارائه شده‌است.

میگل آنخل موراتینوس معاون دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای با اشاره به اینکه طرح حمایت از اماکن دینی برای عبادت ایمن ومسالمت آمیز را به مرجعیت عالی دینی تقدیم کرده، در بیانیه ای با اشاره به دیدار پاپ فرانسیس و حضرت آیت الله سیستانی در ششم مارس 2021، عنوان کرد: نماینده عالی سازمان ملل و آقای سیستانی در مورد اهمیت گفتگوی بین ادیان و گفتگوی درون دینی تبادل نظر کردند. این موضوع محور ماموریت اتحاد تمدن های سازمان ملل است.

وی افزود: برنامه کاری سازمان ملل برای حفاظت از اماکن دینی تحت عنوان « وحدت و همبستگی به منظور عبادت ایمن و مسالمت آمیز» که سال 2019 پس از حملات کرایست چرچ در نیوزیلند تدوین گردید، به مرجعیت عالیقدر ارائه شد.

نماینده سازمان ملل با اشاره به اینکه این برنامه کاری در واقع یک فراخوان جهانی برای گرد آمدن پیرامون ساده ترین اصول انسانیت، شفقت و رواداری به هدف ایجاد اطمینان از این موضوع است که مردم اجازه داشته باشند در صلح و آرامش مناسک دینی خود را انجام دهند، افزود: به همین منظور لازم است که اماکن دینی و اماکن عبادت و تأمل پناهگاه امن واقعی باشد.

براساس این بیانیه نماینده عالی سازمان ملل همچنین این برنامه کاری را به پاپ فرانسیس و شیخ الازهر نیز ارائه کرده است.

موراتینوس در پایان آورده است: در جلسه امروز، سه رهبر بزرگ دینی در واتیکان، قاهره و نجف شراکت داده شدند. نماینده عالی سازمان ملل از همکاری ها و حمایت کامل خود از هرگونه تلاشی که در ایجاد جامعه ای صلح آمیز و عادلانه و منسجم براساس احترام متقابل و کرامت انسانی سهم داشته باشد، ابراز کرد.
منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.