تصمیم واتیکان برای بررسی پرونده فساد اسقف فرانسوی

واتیکان درباره پرونده اسقف فرانسوی که به آزار جنسی یک کودک متهم است، تحقیق خواهد کرد.

به گزارش فرانس24؛ پس از اعتراف کاردینال «ژان پیر ریکار» به اقدام «سرزنش‌آمیز» در مورد یک نوجوان 14 ساله، واتیکان اعلام کرد که تحقیقات مقدماتی را در مورد این کاردینال فرانسوی آغاز خواهد کرد.

کلیسای کاتولیک فرانسه روز دوشنبه فاش کرد که 11 اسقف سابق یا در حال خدمت فرانسوی به خشونت جنسی یا گزارش نکردن موارد سوء استفاده متهم شده اند – از جمله ریکار که به تجاوز به دختری در دهه ها پیش اعتراف کرد.

ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان در اولین واکنش عمومی واتیکان به این رسوایی به خبرنگاران گفت: به منظور بررسی درست آنچه اتفاق افتاده، تصمیم گرفته شده است که تحقیقات مقدماتی آغاز شود. واتیکان هنوز باید یک بازپرس اصلی را تعیین کند. برونی گفت که این سازمان به دنبال یک فرد مناسب با استقلال، بی طرفی و تجربه لازم بود.

دادستان‌های فرانسه روز سه‌شنبه گفتند که تحقیقاتی را درباره ریکار، اسقف بوردو که در سال 2006 توسط پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان کاردینال انتخاب شد، آغاز کرده‌اند.

ریکارد در پیامی به کنفرانس اسقف های فرانسه نوشت، سی و پنج سال پیش، زمانی که کشیش بودم، رفتاری سرزنش آمیز با دختری 14 ساله داشتم.

کاردینال گفت: شکی نیست که رفتار من عواقب جدی و طولانی مدتی را برای آن شخص به همراه داشت و افزود که از آن زمان از این زن طلب بخشش کرده است.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه گفت که کلیسای کاتولیک به بهترین شکل ممکن برای مبارزه با کودک آزاری کشیش‌ها کار می کند، اما اعتراف کرد که کمبودهایی وجود دارد.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.