روایت پاپ فرانسیس از عشق به مردم روسیه و اوکراین

پاپ فرانسیس هنگام بازگشت از بحرین گفت که “عشق و محبت زیادی” به مردم روسیه اوکراین دارد و درگیری میان این دو کشور او را “عمیقا اندوهگین کرده است.”

به گزارش راشا تودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه هنگام بازگشت از بحرین با اشاره به تجربیات کودکی‌اش که او را “عاشق” اوکراین کرد، به خبرنگاران گفت: «من هم به مردم روسیه و هم به مردم اوکراین عشق و محبت زیادی دارم.»

وی گفت: «هنگامی که یازده ساله بودم، کشیشی نزدیک من بود که به زبان اوکراینی عبادت می‌کرد و دستیاری نداشت. او به من یاد داد که به زبان اوکراینی مراسم عشای ربانی را به‌جا آورم و من تمامی سرودهای اوکراینی را یاد گرفتم چون از زمان کودکی آن‌ها را آموختم.»

پاپ فرانسیس از مقصر دانستن مردم روسیه برای این جنگ کنونی و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین خودداری کرد اما در عوض سربازانی که به‌خاطر “هیجان و ماجراجویی” به این جنگ می‌روند را مقصر این “بی‌رحمی‌ها” دانست.

وی در ادامه تاکید کرد: «من احترام زیادی برای مردم روس و انسان‌گرایی روسی قائلم. به داستان‌های داستایوفسکی توجه کنید؛ نویسنده‌ای که هنوز الهام‌بخش است و مسیحیانی را به سمت تفکر مسیحیت سوق می‌دهد.»

پاپ فرانسیس طی سخنرانی خود بارها تلاش کرد تا میان روسیه و اوکراین میانجیگری کند – جنگی که از اواخر ماه فوریه شروع شد و همچنان ادامه دارد. این رهبر کاتولیک‌های جهان از هر دو طرف خواست تا به “آتش‌بس فوری” و به “راهکارهای عادلانه و پایدار از طریق مذاکره” برسند. پاپ فرانسیس هفته گذشته برای مشارکت در همایش جهانی گفت‌وگو به بحرین سفر کرد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.