پیش‌بینی‌ها درباره عدم تعامل بایدن با یهودیان تندرو در کابینه جدید اسرائیل

سایت آمریکایی اکسیوس از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی نقل کرد، احتمال نمی‌رود که دولت جو بایدن با ایتمار بن غفیر، عضو تندرو در کنست (پارلمان اسرائیل) که پیش‌بینی می‌شود سکانداری یک وزارت‌خانه مهم را در دولت آتی اسرائیل برعهده داشته باشد، تعامل کند.

آنتولی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور در نشستی که هفته گذشته با رئیس اسرائیل در واشنگتن داشتند، به صورت ضمنی به این امر اشاره کردند که احتمال دارد همکاری با بن غفیر و دیگر تندروهای راست‌گرا صورت نگیرد.

این سایت نوشت که دولت آمریکا از گفتمان نژادپرستانه بن غفیر و حزب او و مواضعش در قبال فلسطینی‌ها نگران است.

ایتمار بن غفیر، رئیس حزب “قدرت یهودی” با یک ائتلاف راستگرای تندرو وارد انتخابات شد و ۱۴ کرسی را به دست آورد و پس از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و حزب “آینده‌ای هست” به ریاست یائیر لاپید، در جایگاه سومین فراکسیون بزرگ در کنست قرار گرفت.

پیشتر نیز بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات اسرائیل گفته بود، “ایتمار بن غفیر، عضو کنست و متحد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق و رئیس حزب لیکود نیز خاورمیانه را به آتش خواهد کشید و هیچ تجربه‌ای ندارد”. بن غفیر امیدوار است در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی ریاست یک وزارتخانه را در دولت آینده برعهده بگیرد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.