درخواست پاپ از کشیش‌ها و راهبه‌ها برای خودداری از تماشای فیلم‌های مستهجن

پاپ فرانسیس از کشیش‌ها و راهبه‌ها خواست فیلم‌های مستهجن را از گوشی‌های خود پاک کنند و از تماشای آنها خودداری کنند.

پاپ فرانسیس به کشیش ها و راهبه ها درباره تماشای فیلم‌های پورنوگرافی آنلاین هشدار داد و از آنان خواست برای این که در دام وسوسه گرفتار نشوند، چنین تصاویر و ویدیوهایی را از روی تلفن‌های خود پاک کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان، درباره مسئله استفاده مسئولانه از رسانه‌های اجتماعی گفت که تماشای فیلم‌های جنسی و محتوای پورن روی شبکه اینترنت، «کراهتی است که بسیاری از افراد دارند، مردان و زنان بسیار و حتی کشیش‌ها و راهبه‌ها. از همین جاست که شیطان وارد می‌شود و ایمان کشیش را سست می‌کند.»»

پاپ فرانسیس ۸۵ ساله، این سخنان را در دیدار با طلبه‌های مسیحی محصل در رم و کشیش‌ها در روز چهارشنبه (۲۶ اکتبر) ایراد کرد.

پاپ گفت که مقصودش فقط فیلم‌های مجرمانه با محتوای ‌های جنسی، مانند «سواستفاده از کودکان» نیست، بلکه منظورش «پورنوگرافی عادی» است. او سپس کشیش‌های آینده را ترغیب کرد که چنین فیلم‌ها و اپلیکیشن‌هایی را از روی گوشی‌های تلفن خود پاک کنند تا «عامل وسوسه‌کننده در دسترس‌شان نباشد.»

پاپ فرانسیس گفت ۳۰ سال پیش و زمانی که تازه اسقف شده بود گوشی تلفنی به او دادند که «به اندازه یک لنگه کفش» بود و او پس از فقط یک بار تلفن زدن به خواهرش آن را پس داد. او درباره مزایا و خطرات اینترنت و ابزار ارتباط دیجیتال گفت: «دنیای من نیست، اما باید از آن استفاده کنید.»

او بابت به کار بردن کلمه «پورن» از مخاطبانش عذرخواهی کرد اما گفت این یک واقعیت است.

منبع: ایندیپندنت فارسی

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.