توصیه­ ای به خبرگزاری تازه ­تأسیس وابسته به قوه قضائیه

«میزان» خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه فعالیت خبری خود را آغاز کرد.

به گزارش دین آنلاین، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه در صفحات حقوق و قضا، سیاست، جامعه، اقتصاد، فرهنگ و هنر و عکس همزمان با تجدید ریاست آیت­الله آملی لاریجانی به حکم مقام معظم رهبری فعالیت حرفه­ای خود را از 26 مردادماه آغاز کرد.

 

اهمیت توجه به اخبار تخصصی و دروازه ­بانی رسانه­ ای در زمینه مسائل حقوقی با توجه به ساختار فقه شیعی و منطبق با قوانین اسلامی سبب شده است که مسئولان قوه قضائیه فعالیت رسانه­ ای را جدی بگیرند و این خبرگزاری را در این راستا افتتاح کنند. 

 

اما مع ­الاسف نحوه ستون­ بندی و پوشش خبر در این خبرگزاری نشان می­ دهد که همچنان برای شکل­ گیری عزمی در جهت فعالیت تخصصی راهی طولانی در راه است.

 

به عقیده برخی منتقدان هرچند از تأسیس این خبرگزاری دو روز بیشتر نگذشته اما انتظار می رود که این خبرگزاری در گام نخست دست­کم متفاوت با دیگر خبرگزاری­ ها در بیان مسائل حقوقی، منتقدانه گام بردارد.

 

برای نمونه این خبرگزاری در روز دوم آغاز به فعالیت خود خبر مهم مربوط به افزودن روغن پالم در شیر را این­ گونه پوشش داده است: «سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با میزان: اسامی شرکتهای متخلف در افزودن روغن پالم هیچ گاه اعلام نخواهد شد.»

 

این خبر در حالی بدین صورت منتشر می­ شود که افزودن این روغن پرضرر در شیر سبب اعتراض بسیاری از مردم شد و مردم انتظار دارند که در این زمینه افزون بر اطلاع­ رسانی صحیح حکم فروشندگانی که غش در کالا کرده­ اند نیز مشخص شود. حال باید دید چرا این خبرگزاری نام تولیدکنندگان شیر را افشا نمی­ کند. آیا رسالت خبرنگار هواداری از تولیدکنندگان اهل غش در معاملات است یا اینکه باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد؟    

 

قطعاً هیچ منبع دیگری به جز خبرگزاری متعلق به قوه قضائیه نمی ­تواند با صراحت و جرئت به این دست موارد بپردازد و از آنجا که هر رسانه ای برای ادامه حیات خود نیازمند به جلب اعتماد و اقبال افکار عمومی به خود است انتظار می ­رود این سایت در رویکردی انتقادی به این دست مطالب حضور خود را پررنگ و مؤثر نشان دهد وگرنه این دست خبرگزاری­ها را دیگر رسانه ­های غیروابسته به قوه قضائیه هم دریغ نمی ­کنند.

 

    
«میزان» خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه فعالیت خبری خود را آغاز کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.