برگزاری نمایشگاهی برای معرفی تاریخ و فرهنگ کشورهای اسلامی در کانادا

انجمن زنان مسلمان شهر کمبریج در ایالت اونتاریوی کانادا نمایشگاهی را برای معرفی تاریخ و فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار کرده است.

به گزارش سی بی سی، ابیها سید، یکی از اعضای موسس گروه زنان مسلمان شهر کمبریج که در سال ۲۰۱۷ در ایالت اونتاریوی کانادا راه‌اندازی شد، گفت: چنین برنامه‌هایی افراد را دور هم جمع می‌کند تا به عنوان همسایه و دوست، یکدیگر را بیشتر بشناسند و در مورد یکدیگر بیاموزند. اسلام‌هراسی در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است.

فوزیه وفایی، مسئول روابط عمومی این گروه نیز اظهار کرد که چندین بخش معرفی شخصیت‌های تاریخی مسلمان در این نمایشگاه وجود دارد.

وی گفت: میراث اسلامی از این نظر غنی است که همه دانشمندان، دانش‌‌پژوهان، ریاضی‌دانان و نویسندگان مسلمان کارها و خدمات بزرگی در زمان خود انجام داده‌اند.

وفایی تصریح کرد پیش از این، این گروه نمایشگاه‌های خود را در کتابخانه‌های محلی و فضاهای دیگر برپا کرده بود، اما امسال تصمیم گرفت با شورای شهر همکاری کند.

کاترین مک گری، شهردار این شهر که برای دیدن نمایشگاه آمده بود با اعضای گروه صحبت کرد. مک گری گفت: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بسیار مهم است. این امر به دیگران آموزش می‌دهد و به ما کمک می‌کند غنای همه فرهنگ‌ها را درک کنیم.

وی افزود: ما یک جامعه فراگیر متنوع هستیم. این نمایشگاه به شناخت این جنبه خاص از تنوع ما کمک می‌کند.

کاترین تأکید کرد: امیدوارم هرکسی که از شهر کمبریج کانادا بازدید می‌کند، به این نمایشگاه بیاید تا در مورد مسلمانان شناخت پیدا کند. امیدواریم که بتوانیم نفرت را کاهش دهیم و عشق بیشتری را گسترش دهیم.

این نمایشگاه شامل آثار تاریخی، خوشنویسی، معرفی شخصیت‌های مسلمان و غذاهای کشورهای اسلامی است. همچنین به علاقمندان روسری رایگان هدیه داده می‌شود.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.