گله گزاری فرمانده ناجا از جهت داری رسانه ها در مسئله تفکیک جنسیتی

فرمانده ناجا در مورد نقش ناجا در ایجاد تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها با بیان اینکه خبررسانی جهت‌دار بود و خبر منتشر شده درست نیست، گفت: ما ترجیح دادیم سکوت کرده و وارد جنگ رسانه‌ای نشویم.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران انتظامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم گرفتیم برخی اقدامات اعلامی نباشد، گفت: تفکیک جنسیتی مراکز موسیقی از آن حرف‌هاست و مصاحبه‌ها را که نگاه می‌کردم تعجب کردم.

 

وی با بیان اینکه این خواننده در سال گذشته برای برگزاری کنسرت تعهداتی را نوشته بود اما فضا را مدیریت نکرد، گفت: یکی از تدابیر وزیر کشور مسئول سازی سایر دستگاه‌ها بود که بر همین اساس از آنها خواستیم تا برای تامین امنیت اخلاقی کنسرت تعهداتی را بدهند.

 

احمدی مقدم با بیان اینکه این فرد سال گذشته تعهداتی داد اما عمل نکرد گفت: من فیلم را برای وزیر ارشاد و کشور فرستادم که ببینند در یک استان سنتی چه اتفاقی افتاده است که باید بگویم صحنه آرایی کنسرت متناسب با دیسکو بود و حتی خواننده افراد را تشویق به دست زدن و موج مکزیکی می‌کرد که این عین بی‌هنری است.

 

وی با بیان اینکه به ما چه ربطی دارد که خانم و آقا در کنسرت کنار هم می‌نشینند یا نه؟ گفت: این فرد قبل از کسب مجوز بلیت را فروخته و در ابتدا نیز از ارائه تعهد سرباز می‌زد و بعد از اخذ تعهد نیز عنوان کردند که ناجا پیشنهاد سانس بندی را ارائه کرده است.

 

فرمانده ناجا در مورد اتفاق مسدود شدن یکی از سایت‌های خبری پربازدید گفت: مراتب به پلیس فتای تهران بزرگ اطلاع داده شد و عنوان کردیم که شما حق نداشتید از این سایت شکایت کرده و باید پیگیری این موضوع از طریق معاونت حقوقی انجام گیرد.

 

احمدی مقدم همچنین در مورد ورزشگاه‌ها نیز گفت: برخی دستور مقام معظم رهبری را انحصار به میادین فوتبال دانستند اما پس از پرس و جوها مشخص شد که اینگونه نیست و اینطور نیست که پلیس دم در هر کنسرت و رستورانی بایستد هرچند که ما تامین کننده امنیت هستیم.

 

وی با ابراز تعجب از نسبت دادن طرح تفکیک جنسیتی به ناجا گفت: من اعلام کردم که در این راستا جوابی ندهید چرا که ممکن است جریان رسانه‌ای این ادعا را به بحث تفکیک جنسیتی در شهرداری بچسباند و این در حالی است که من اطلاعی از اتفاقات شهرداری ندارم اما این مهندسی رسانه‌ای تلاش می‌کند که این موارد را به هم ربط دهد.

 

به گفته وی، در ناجا چنین ابلاغیه و سیاستی مبنی بر تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها و مراکز موسیقی وجود ندارد.

 

احمدی مقدم با بیان اینکه ناجا از حقوق مردم دفاع می‌کند و عقب نمی‌نشیند گفت: ما محیط را به لحاظ اخلاقی صیانت می‌کنیم و نیروی انتظامی وظیفه‌اش پاسداری از قانون است نه اینکه فقط به افرادی که از چراغ قرمز رد می‌شوند توجه کند.

 

به گزارش ایسنا، وی همچنین در مورد عاقبت طرح دریا گفت: در طرح دریا به دنبال اصلاح رفتار هستیم و با اینکه برخورد و تذکر افزایش یافته است، اما دستگیری کاهش یافته و این موجب افزایش اثربخشی شده است.

 

احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس در طرح دریا از کاور استفاده می‌کند، گفت: در چند روز گذشته پلیس توانسته با اقدام موثر جان افرادی را از مرگ حتمی نجات دهد.

 

فرمانده ناجا همچنین در مورد میزان آمادگی پلیس در برابر حوادث احتمالی پایتخت گفت: مسوولیت برنامه‌ریزی برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است و عمده وظایف ما در راستای تسهیل ترافیک و برقراری امنیت است.

 

وی همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که مامور پلیس نیز در موقع حادثه به فکر خانواده خود است، گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و سعی کرده‌ایم در آمایش خانه‌های سازمانی به گونه‌ای عمل کنیم که خانه‌ها در شهر تهران نباشد.

 
فرمانده ناجا در مورد نقش ناجا در ایجاد تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها با بیان اینکه خبررسانی جهت‌دار بود و خبر منتشر شده درست نیست، گفت: ما ترجیح دادیم سکوت کرده و وارد جنگ رسانه‌ای نشویم.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.