آیت‌الله کریمی جهرمی: طلاب و روحانیون در مشکلات کنار مردم باشند

آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار با طلاب و استاد حوزه علمیه گفت: طلاب و روحانیون باید دلسوز مردم باشند و در مشکلات کنار آنان قرار گیرند.

آیت الله کریمی جهرمی در دیدارجمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساختند: وظیفه مهمی که امروز بر دوش حوزه های علمیه است این است که باید سیره ی اخلاقی و رفتاری اهل بیت علیهم السلام را فرا بگیرند و به آن عمل کنند.

او با بیان قسمتی از سیره ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفتند: با این ثروت غنی از معارف و سیره نبوی که بدست ما رسیده احتیاجی به دنباله‌روی از مطالب سست نداریم.
متاسفانه مشاهده می‌شود که گاهی مطالبی بیان می‌شود که جز اتلاف عمر هیچ نتیجه‌ای برای دین و دنیای مردم ندارد و‌طلاب باید با دقت، سیره و کلمات پیامبر را فراگرفته، بدان عمل کنند و در جامعه رواج دهند.

ایشان بیان داشتند: وظیفه مهمی که امروز بر دوش حوزه های علمیه است این است که باید این سیره و سیره ی اخلاقی و رفتاری اهل بیت علیهم السلام را فرا بگیرند و به آن عمل کنند و به دیگران برسانند که اخلاق و رفتار و مواجهه ایشان با مردم و ضعفا و تهیدستان چگونه بوده و چطور خود را برای مردم فدا می‌کردند.

ایشان در ادامه، به آیه شریفه قرآن اشاره کردند که در توصیف پیامبر می فرماید: لقد جَآءَکُمۡ رَسُولٞ مِّنۡ أَنفُسِکُمۡ عَزِیزٌ عَلَیۡهِ مَا عَنِتُّمۡ حَرِیصٌ عَلَیۡکُم بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ رَءُوفٞ رَّحِیمٞ که پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله را دلسوز مردم و حریص بر هدایت آنها به سوی سعادت دانسته به گونه ای که از روگردانی مردم از دین و از گرفتاری و تنگدستی و رنج آنها غصّه می‌خورد و این امر چنان بر او سخت و ناراحت‌کننده است که خداوند او را دلداری می دهد که “لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَّفْسَکَ ” . امروز هم باید طلاب و روحانیون ، اینگونه دلسوز مردم عزیزمان باشند و در مشکلات کنار آنان قرار گیرند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه در عصر حاضر فرمودند: هدف طلاب و حوزه‌های علمیه باید این باشد که اول، خود را و سپس جامعه را با علم آمیخته با عمل، اصلاح و به سوی سعادت راهنمایی کنند. و الا اگر قرار است هدف این باشد که به منافع دنیا و مقام و منصب برسند و عده‌ای را دور خود جمع کنند، تا دیر نشده باید از این راه بیرون بروند که این کار با مقام روحانیّت سازگار نیست.

ایشان در قسمت پایانی بیانات خود طلاب جوان را به بهره‌برداری کامل از دوران جوانی فراخوانده و بیان داشتند: طلاب گرامی باید مدام مراقبت کنند تا مبادا عمر و اوقات گران‌بهای خود را تلف نمایند و عاقبت ببینند که بعد از چند سال ورود به حوزه ، هیچ نفع و نتیجه‌ای برای آخرت نصیبشان نشده است، و جز خسارت و ضرر توشه ای برای خود برنداشته اند.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.