شی جینپینگ پیشنهاد دیدار با پاپ رد کرد

چین درخواست واتیکان برای برقراری دیداری بین پاپ و شی جینپینگ را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس قصد داشت همزمان با حضور شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در قزاقستان از این فرصت برای برگزاری نشستی با او استفاده کند و واتیکان تلاش کرد نشستی بین این دو نفر ترتیب دهد، اما چین در پاسخ گفت که رئیس جمهورش برای این نشست در دسترس نیست.

واتیکان با دولت چین تماس گرفت و قصد پاپ برای نشست با شی جینپینگ را مطرح کرد اما دولت چین در پاسخ گفت، هر چند “از این حرکت قدردانی می‌کند” اما رئیس جمهور چین وقت برای این نشست ندارد.

پاپ فرانسیس که برای یک تور سه روزه به قزاقستان سفر کرد، در آنجا با رهبران سکولار و مذهبی دیدار کرد. شی جینپینگ نیز همزمان با وی برای یک سفر دیپلماتیک به این کشور رفته بود. هر دو نفر روز چهارشنبه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان حضور داشتند.

ملاقات این دو نفر با در نظر گرفتن سابقه بین چین و کلیسای کاتولیک می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

در دوران دولت مائو تسه‌تونگ در اوایل دهه ۱۹۵۰ در چین، این کشور روابط دیپلماتیک خود را با واتیکان قطع و مبلغان مذهبی را پیش از اقدام خودش در تأسیس یک انجمن کاتولیک، مسترد کرد.

شی جینپینگ روز پنجشنبه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. به گزارش رویترز، پوتین این دیدار را “عادی” توصیف کرد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.