نشست «ابن سینا و جایگاه استدلال‌های جدلی در اخلاق» برگزار می‌شود

سی‌وپنجمین درسگفتار درباره‌ بوعلی‌سینا با عنوان «ابن سینا و جایگاه استدلال‌های جدلی در اخلاق» و با سخنرانی محسن جوادی برگزار می‌شود.

درسگفتار «ابن سینا و جایگاه استدلال‌های جدلی در اخلاق» در ادامه درسگفتارهای درباره بوعلی سینا که مدتی است توسط مرکز فرهنگی شهرکتاب در حال برگزاری است، برگزار می‌شود.

سخنرانی این درسگفتار محسن جوادی است.

ابن‌ سینا خیلی کم در مورد ساختار برهان در حوزه اخلاق سخن گفته است. اما درباره ساختار جدل در اخلاق و انواع استدلال‌های جدلی اخلاقی به تفصیل صحبت کرده است.

با نظر به این رویه ابن سینا، دو پرسش در این مورد طرح شده است. یکی اینکه آیا اصلا ابن سینا، برهان را در اخلاق جاری می‌داند یا نه؟ و دیگر اینکه چرا ابن سینا به استدلال جدلی در اخلاق و توضیح ساختار آن اعتنا و اهتمام بیشتری دارد. در این درس‌گفتار، بر اساس آرای ابن سینا هر دو پرسش بررسی و تبیین می‌شود.

سی‌وپنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا روز چهارشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۱ به صورت مجازی پخش خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.