پاپ خبرنگاران را به دلیل افشای سوء استفاده‌های جنسی تمجید کرد

پاپ فرانسیس از خبرنگاران به خاطر کمک به افشای رسوایی‌های اذیت و آزار جنسی روحانیون این کلیسا تشکر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به تحسین از آنچه که “مأموریت” روزنامه نگاری خواند پرداخته و گفت که برای خبرنگاران حیاتی است که از اتاق‌های خبر خود بیرون بیایند و کشف کنند که در دنیای بیرون چه می‌گذرد تا به این ترتیب با اطلاعات نادرستی که اغلب در فضای مجازی یافت می‌شود، مقابله کنند.

پاپ فرانسیس اظهار کرد: “از شما به خاطر آنچه در مورد خطاهای کلیسا به ما می‌گویید، برای اینکه به ما کمک کردید آن را زیر فرش جارو نکنیم و صدایی که در اختیار قربانیان سواستفاده و آزار قرار دادید، سپاسگزارم.”

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مراسمی برای قدردانی از دو خبرنگار کهنه کار شامل فیلیپ پوللا از رویترز و والنتینا آلازراکی از رسانه Noticieros Televisa مکزیک – به دلیل سابقه حرفه‌ای طولانی آنها در پوشش واتیکان صحبت می‌کرد.

رسوایی‌های سوء استفاده جنسی روحانیون کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۰۲، هنگامی که روزنامه آمریکایی “بوستون گلوب” با انتشار مجموعه‌ای از مقالات، الگوی آزار و اذیت کودکان کم سن و سال از سوی روحانیون و وجود فرهنگ گسترده پنهان‌کاری در داخل کلیسا را ​​افشا کرد، به تیتر خبرها تبدیل شد.

از آن زمان، رسوایی‌های مختلف گریبانگیر کلیسا ​​در کشورهای مختلف شده و مورد جدید آن فرانسه است، جایی که یک تحقیق عمده در ماه اکتبر نشان داد که روحانیون کلیسای این کشور در ۷۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰۰۰۰ کودک را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

منتقدان، پاپ فرانسیس را متهم کرده‌اند پس از اینکه در سال ۲۰۱۳ پاپ شد، به رسوایی‌ها بسیار کند واکنش نشان داده و به جای قبول صحبتهای قربانیان این آزار و اذیتها، صحبتهای روحانیون همکار با خودش را باور کرد.

اما در سال ۲۰۱۸ او سعی کرد به اشتباهات گذشته رسیدگی کند و علناً اعتراف کرد که در مورد پرونده‌ای در شیلی اشتباه کرده است و قول داد که کلیسا دیگر هرگز به دنبال سرپوش گذاشتن بر چنین جرایمی نخواهد بود. در سال ۲۰۱۹ او خواستار “نبرد همه جانبه” علیه جرمی شد که باید “از روی زمین پاک شود”.

فرانسیس روز شنبه گفت که خبرنگاران مأموریت دارند “جهان را توضیح دهند، از ابهام آن بکاهند، تا از ترس کسانی که در آن زندگی می‌کنند، کاسته شود”.

او گفت که خبرنگاران برای انجام این کار باید “از خودکامگی” همیشه آنلاین بودن فرار کنند. او اظهار کرد: همه چیز را نمی‌توان از طریق ایمیل، تلفن یا صفحه نمایش بیان کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.