پاپ فرانسیس به هند سفر خواهد کرد

پاپ فرانسیس دعوت نخست وزیر هند را برای سفر به این کشور پذیرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری NDTV، دعوتنامه‌ای از سوی نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی ارسال شد که روابط دو طرف در پی شکست گفتگوها برای سفر پاپ در سال ۲۰۱۷ به هند دچار تنش شد.

۲۰ میلیون کاتولیک در هند زندگی می‌کنند که ۱.۵ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیاردی این کشور را تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۱۶، پاپ فرانسیس گفته بود که تقریبا مطمئن است که سال بعد همراه با بنگلادش به هند سفر خواهد کرد. اما رهبران کلیسای کاتولیک هند نتوانستند مودی را متقاعد کنند که او را دعوت کند.

آخرین پاپی که به هند سفر کرده بود “ژان پل دوم” است که در ۱۹۹۹ به دهلی رفت تا یک سند مربوط به پاپ را در کلیسای آسیا صادر کند.

نخست وزیر هند روز شنبه در توئیت خود نوشت: من با پاپ فرانسیس دیداری بسیار صمیمی داشتم. فرصت داشتم تا درباره طیف وسیعی از مسائل با او صحبت کنم و از او برای سفر به هند دعوت کردم.

وزارت خارجه هند نیز اعام کرد که دعوتنامه برای پاپ از سوی مودی با رضایتمندی پذیرفته شده است.

در بیانیه واتیکان به جزئیات دیدار بین پاپ و مودی اشاره نشده که نخستین دیدار بین یک رهبر کاتولیکهای جهان و یک نخست وزیر هند در طول این مدت است. مودی برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ در رم بود که با پاپ دیدار کرد.

در سال ۲۰۱۷ وقتی سفر پاپ به هند بهم خورد، مقام‌های کلیسای کاتولیک این کشور گفتند که دولت دهلی‌نو یکسری مشکلات برنامه ریزی برای نخست وزیر را مطرح کرده و فرانسیس به جای هند به بنگلادش و میانمار سفر کرد.

آخرین نخست وزیر هند که با پاپ ژان پل دوم در واتیکان دیدار داشت، “شری آتال بیهاری” بود.

وزارت خارجه هند همچنین اعلام کرد که مودی و فرانسیس درباره کرونا و تغییرات جوی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ صحبت کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.