کاردینال‌های فرانسوی طلب عفو کردند

کاردینال‌های فرانسوی از قربانیان آزارهای جنسی اعضای کلیسا و خانواده‌هایشان طلب بخشش کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز؛ در پی انتشار گزارش نهایی کمیسیون مستقل کلیسا برای تحقیق در مورد آزار جنسی در کلیسای فرانسه، اسقف‌های این کشور از قربانیان و خانواده‌هایشان طلب عفو کردند. کمیسیون مستقلی که برای تحقیق در مورد آزار جنسی کودکان در دستگاه کلیسای فرانسه و در سال ۲۰۱۸ تشکیل شده بود، سرانجام گزارش تکان‌دهنده خود را منتشر کرد. براساس این گزارش، از دهه ۵۰ میلادی بیش از ۳ هزار کشیش و دیگر اعضای کلیسای فرانسه مشغول آزار رساندن به کودکان بوده‌اند. مجموعاً ۲۱۶ هزار کودک قربانی این آزارهای جنسی هستند که بخشی از آنها از دنیا رفته‌اند.

سراسقف فرانسه در این بیانیه اعلام کرده: اسقف‌های کشور شرم عمیق خود را از افشای این اقدامات ابراز کرده و از همه قربانیان و خانواده‌های آنها طلب عفو دارند.

گفتنی است کلیسای کاتولیک در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، شیلی، آلمان، استرالیا و آفریقای جنوبی با پرونده‌های بسیار قدیمی از آزار جنسی کودکان و زنان درگیر است. پاپ فرانسیس در بدو انتصاب به این مقام در سال ۲۰۱۳ دستور داد با آزارهای جنسی در کلیسا مقابله شود و هر شخصی در هر موقعیتی که در دستگاه کلیسا دارد باید موارد آزار جنسی را فوراً گزارش کند. کلیسا سالها است به لاپوشانی و مخفی‌کاری در این پرونده‌ها متهم است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.