برگزاری اجلاس رهبران دینی جهان در آلمان

اجلاس جهانی رهبران دینی جهان با موضوع «ایمان و دیپلماسی؛ گفت‌و‌گو از طریق نسل‌ها» به همت سازمان ادیان برای صلح در شهر «لینداو» (به آلمانی: Lindau) آلمان در حال برگزاری است.

گردهمایی رهبران دینی جهان در «لینداو» آلمانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الرایه، مرکز بین‌المللی گفت‌و‌گوی ادیان دوحه قطر در این گردهمایی حضور یافته است و این اجلاس که از چهارم اکتبر(۱۲ مهرماه) آغاز شده است، تا هفتم اکتبر(فردا، ۱۵ مهر) ادامه دارد.

ابراهیم بن صالح النعیمی، رئیس شورای اداری مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه در این گردهمایی با اشاره به جایگاه صلح در ادیان اظهار کرد: ثبات در جامعه و جهان مرهون تلاش‌های افراد و نهادها برای ریشه‌کنی جهل، نهادینه‌کردن دانایی و شناخت و تقویت فرهنگ صلح، تسامح و همزیستی است.

وی در سخنرانی خود با عنوان «تحقق صلح از طریق گفت‌و‌گوی ادیان؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» بیان کرد: دین نقش مؤثری در بحران‌ها دارد و پیروان ادیان و رهبران دینی در رویارویی با چالش‌هایی که جهان با آن روبروست، از ابزار دین بهره برده‌اند.

النعیمی با بیان اینکه کرونا مهم‌ترین این بحران‌ها بوده که به ایجاد تغییرات ناگهانی در جهان منجر شده است، تصریح کرد: عدم ثبات جوامع دینی در سال‌های گذشته به دلیل افزایش روزافزون تنفر، تعصب، نژادپرستی، قوم‌گرایی و افراط‌گرایی بوده است.

بنا براین گزارش، «ایمان، دیپلماسی و بهداشت عمومی»، «صلح و امنیت»، «حمایت از محیط زیست و حقوق بشر» و «بازگشت به تفکر درباره امنیت و صلح بین‌المللی پس از همه‌گیری کرونا» از موضوعات مورد بررسی در اجلاس لینداو بوده است.

این گردهمایی شامل میزگردهایی به منظور گفت‌و‌گو و همفکری رهبران دینی، دیپلمات‌ها، جوانان، شخصیت‌های آکادمیک و کارشناسان برای بررسی پیامدهای کرونا بر امنیت، صلح و بهداشت جهانی نیز خواهد بود.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.