انتقاد دونالد ترامپ از کاتولیک‌ها و یهودیان

رئیس جمهور سابق آمریکا از کاتولیک‌ها و یهودیانی که به رغم همه تلاش‌هایی که او برای جوامع‌شان انجام داد، در انتخابات ۲۰۲۰ به او رای ندادند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهارات را در یک کنفرانس تلفنی که توسط گروه مذهبی “شفاعت‌کنندگان برای آمریکا” سازمان‌دهی شده بود، مطرح کرد.

ترامپ گفت: من برای کاتولیک‌ها کارهای زیادی انجام دادم. اما وقتی کاتولیک‌ها آن طور که باید در انتخابات ۲۰۲۰ از من حمایت نکردند، کمی متعجب شدم. فکر می‌کنم که اکنون آنها از ما حمایت خواهند کرد و به ما رای خواهند داد. فکر کنم که حدودا ۵۰ درصد از رای آنها را به دست می‌آوریم. ما اقدامات زیادی برای جذب رای کاتولیک‌ها انجام دادیم. بنابراین باید با آنها صحبت کنیم. ما با کاتولیک‌ها نشستی برگزار خواهیم کرد.

وی به نظر دموکرات‌ها درخصوص سقط جنین اشاره کرد و گفت:‌ چطور می‌توانید ۵۰/۵۰ رای دهید. اصلا درک نمی‌کنم چطور همچین چیزی ممکن است.

دونالد ترامپ همچنین ناامیدی خود را از اندک رای دریافتی‌اش از جانب یهودیان در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرد.

وی گفت: به کارهایی که من در رابطه با سفارت در قدس و بسیاری مسائل دیگر انجام دادم، نگاه کنید. اسرائیل هرگز دوستی بهتر از من نداشته است اما با این وجود من تنها ۲۵ درصد از رای یهودیان را به دست آوردم.

ترامپ افزود: فکر می‌کنم که آنها باید گرد هم بیایند. باید اتحاد بیشتری با گروه‌های مذهبی که همگی نمایندگانی در این کنفرانس داشتند، به وجود آید.

این کنفرانس تلفنی که شامل رهبرانی از سازمان‌های مذهبی مختلف مسیحی و یهودی بود، به عنوان تلاش ترامپ برای تقویت پایگاه مذهبی محافظه‌کارش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی تلقی می‌شود.

ترامپ در این کنفرانس بار دیگر ادعاهای رد شده خود درباره پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ را مطرح کرد و به شنوندگان گفت: ما باید قوی‌تر از قبل مبارزه کنیم.

ترامپ همچنین بارها تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا و دموکرات‌ها اقدامات بدی در رابطه با دین و مذهب انجام می‌دهند اما به جزئیات این اقدامات هیچ اشاره‌ای نکرد.

وی گفت: آنچه آنها در رابطه با دین و مسیحیت انجام می‌دهند، برای کشور ما بسیار ناراحت‌کننده است.

جو بایدن کاتولیک یکی از مذهبی‌ترین روسای جمهور در تاریخ آمریکاست. وی مرتبا در مراسم‌های کلیسا شرکت می‌کند.

ترامپ در این کنفرانس سابقه خود در مذهب و امور مذهبی را تحسین کرد و گفت: فکر نمی‌کنم کسی به اندازه‌ای که من در این چهار سال گذشته برای مذهب تلاش و خدمت کردم، در این زمینه کاری کرده باشد. یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم مبارزه برای آزادی مذهبی و دفاع از ارزش‌های یهودی-مسیحی و اصول اساسی کشورمان است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.