بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳

سال 93 که حلولش از تقارن با روز های روشنایی گرفته از نام فاطمه زهرا سلام الله علیها برکت مضاعف یافته اغاز گردیده است.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی سال نو را به هم میهنان عزیز و ابرانیان فرهنگور و فضیلت پرور تبریک گفته وبرای آنان سالی سرشار از طراوت، پویایی ، الفت و تعالی آرزو می‌کند. درطلیعه سی و ششمین بهارآزادی، رهبر فرزانه انقلاب عزم راسخ واراده استوار مردمان روشن ضمیر ایران زمین را برای حضور و سعی موثر در عرصه اقتصاد و فرهنگ فراخواندند تا همه توش و توان خود را برای اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، بذل نموده و درخشندگی ایمان وباور خویش رادرمنش و شیوه زندگی ، نشان دهند. بایسته است مسئولان و مدیران کشور به ویژه در نهادهای فرهنگی درسال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی» زمینه‌های لازم جهت تحقق این شعار و مشارکت همگانی را فراهم کرده و در صیانت ازفضایل جامعه اسلامی ایران اهتمام نمایند.

 

غنیمت شمردن این فرصت تاریخی و مسئولیت پذیری نهادها و سازمان های تاثیرگذارنظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صدا وسیما، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم  تحقیقات و فناوری، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری‌ها و اهمیت و نقش موثر افراد و گروه‌های مرجع فرهنگی چون علما و فضلا، ائمه جمعه و جماعات ، استادان و هنرمندان فرهیخته لازمه  وصول به آرمان های والا است.

بیداری و بینش پیوسته منظومه فرهنگی کشور و پذیرش نقد ونظر آگاهان دلسوز و ملتزم به مکارم اخلاق موجب  برکات و ثمر بخشی این جنبش مبارک فرهنگی خواهد بود.

شورای فرهنگ عمومی به عنوان رشته ی پیوند نهادهای فرهنگی کشور که وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی ، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی رابا پشتوانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری نهادها وسازمان های عضو برعهده دارد درسال جاری شوراهای فرهنگ عمومی در استانها را به دستیاری همکاران ، فعالتر و پویاتر برگزار خواهد کرد تا در موضوعات شیوه زندگی ، حقوق شهروندی ، الگوی مصرف واستفاده از تولیدات داخلی، همیاری و تعاون اجتماعی ، تحکیم بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان و …گامهای عملی برداشته و اقدامات شایسته ، با درنظر داشتن ویژگیهای فرهنگی ایران اسلامی و اقوام این نجد را روا دارند.

                                                                                                      سید حسین شاهمرادی

                                                                                                       دبیر شواری فرهنگ عمومی
سال 93 که حلولش از تقارن با روز های روشنایی گرفته از نام فاطمه زهرا سلام الله علیها برکت مضاعف یافته اغاز گردیده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.