خطر گسترش اسلام از جنس شبکه‌های اجتماعی

استاد مطالعات اسلام دانشگاه آمستردام درباره خطر گسترش اسلام از طریق اینترنت و نه از طریق مساجد هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، دکتر مرزوق اولاد عبدالله، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آزاد آمستردام هلند تأکید کرد: در حال حاضر اسلام ساختگی از طریق شبکه اینترنت معرفی می‌شود نه از طریق مساجد؛ از این رو دارالافتاء به این مسئله توجه کرده و امکان دسترسی جوانان به دین اسلام با سریع‌ترین روش را فراهم کرده است.

وی افزود: کانال‌های افراطی در شبکه‌های اجتماعی سموم افراط‌گرایانه خود را در این فضا منتشر می‌کنند؛ لذا اگر دارالافتاءهای جهان جلوی این اقدامات را نگیرند، مشکل افراط‌گرایی حل نخواهد شد. بنابراین نهادهای دینی نقش مهمی در این دوران برای تصحیح چهره تخریب شده دین اسلام دارند.

این استاد دانشگاه اشاره کرد که مسلمانان جهان با موجب از تفکر افراطی در اینترنت روبه‌رو هستند لذا مسلمانان باید با دارالافتاءها و نهادهای دینی ارتباط داشته باشند تا فرهنگ اسلامی را منتشر کرده و با تفکرات افراطی همسو نشوند.

استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آمستردام ادامه داد: ما مسلمانان در هلند روابط محکمی با غیرمسلمانان ایجاد کرده‌ایم تا فرهنگ گفت‌وگو، دوستی، صلح و همکاری را نشر دهیم.

وی اظهار کرد که جوانان بهتر است کسانی را که دین اسلام و فتواها را از آنها دریافت می‌کنند خوب بشناسند. زیرا متخصصان علوم دینی کسانی هستند که به دلیل تخصصشان شایستگی دارند تا مردم را با مسائل دین اسلام آشنا سازند و فتوا باید از جانب متخصصان صادر شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.