«درنگی در زمانه‌ی ابن سینا» برگزار می‌شود

بیست و دومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا به «درنگی در زمانه‌ی ابن سینا» اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

یکی از دوران‌هایی که اسلام در اوج شکوفایی قرار داشته است، دورانی است که از آن به رنسانس اسلامی یاد می‌شود. این دوران که شامل دو قرن سوم و چهارم است همزمان با شکل‌گیری دولت سامانیان و آل بویه است. توجه سامانیان و آل بویه به فرهنگ و دانش در دستیابی به چنین پیشرفتی سهم بزرگی داشته است.

به گفته برخی از محققان، سامانیان خوش‌رفتارترین شاهان و فرهنگ‌پرورترین ایشان بوده‌اند. قرن چهارم چه ویژگی‌هایی داشته که قرن طلایی فرهنگ و تمدن ایران و اسلام نامیده شده است. چه شرایطی باعث شده که بزرگانی در علم و ادب همچون زکریای رازی، ابوریحان بیرونی، فارابی، فردوسی، رودکی، ابوسعید ابوالخیر و ابن سینا دراین دوره بالیده‌اند؟ زمینه و زمانه‌ ابن سینا چه مقدار در شکوفایی دانشمندانی چون او موثر بوده است؟

بیست و دومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا در روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۱ صبح با عنوان «درنگی در زمانه‌ی ابن سینا» به سخنرانی مهدی سیدی، پژوهشگر تاریخ و ادبیات اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگری کنند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.