استعفای مقام اجرایی کاتولیک در آمریکا به دلیل عضویت در گروه دگرباشان

مدیر اجرایی ارشد کنفرانس اسقف‌های کاتولیک در آمریکا به دلیل عضویت در گروه دوستیابی دگرباشان جنسی از سمت خود استعفا داد.

بعد از آنکه داده‌های تلفن همراه مدیر اجرایی ارشد کنفرانس اسقف‌های کاتولیک در آمریکا نشان داد که او عضو یک نرم‌افزار دوست‌یابی کوئیر است و اغلب به بارهای هم‌جنس‌گراها می‌رود از سمت خود استعفا داد.
در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد این سازمان بیان کرد که جفری بوریل پس از آنکه سازمان متوجه گزارش‌های یک رسانه درباره احتمال رفتار نامناسب وی شد از مقام خود استعفا داد.
از نوامبر گذشته بوریل مدیر ارشد سازمان بوده است. وی به‌عنوان دبیر کل مسئول هماهنگی همه کارهای اجرایی و برنامه‌ریزی برای کنفرانس بوده است که شبکه‌ای برای ارتباط اسقف‌های کاتولیک در کشور است.
خبرگزاری کاتولیک پیلار (Pillar) ابتدا با مشاهده داده‌های موقعیت‌یابی تلفن بوریل که از یک فروشنده داده به‌دست آورده بود متوجه اقدامات وی شد و سپس مشاوری برای تحلیل این داده‌ها استخدام کرد.
بر اساس اطلاعات دردسترس تجاری یک نرم‌افزار که به دست پیلار رسیده است یک گوشی موبایل که متعلق به بوریل است در سال‌های 2018 و 2019 و 2020 از نرم افزار دوست‌یابی مکان‌-محور گریندر (Grinder) استفاده کرده است. داده‌های این نرم‌افزار نشان می‌دهد که او در آن زمان درگیر چندین رابطه جنسی نامشروع بوده است.
به علاوه. داده‌های بدست آمده توسط پیلار نشان می‌دهد که در ژوئن 2018، موبایلی که متعلق به بوریل است در یک حمام هم‌جنس‌گراها در لاس وگاس بوده است.
بوریل به‌عنوان یک کشیش ملزم است که عهد تجرد ببندد. از سویی دیگر بسیاری از کاتولیک‌ها روابط جنسی خارج از ازدواج دگرجنس‌گراها را گناه می‌دانند.
اکنون هیچ قانون فدرالی وجود ندارد که خرید داده‌های ناشناس را منع کند. متخصصان فضای خصوصی بارها نگرانی خود را درباره چنین داده‌هایی که به وسیله نرم‌افزارها گردآوری می‌شود و سپس به شرکت‌های تبلیغاتی فروخته می‌شود ابراز کرده اند. حتی اگر اطلاعات روشنی مانند اسم و شماره تلفن نیز حذف شود داده‌های ناشناس همچنین می‌تواند شامل دیگر اطلاعات حیاتی مانند جنسیت، سن و آی‌دی گوشی باشد. به همین دلیل برخی از متخصصان ابراز می‌کنند که ناشناس‌بودن داده‌ها عملاً غیرممکن است.
گریندر گزارش پیلار را هم‌جنس‌گرا‌هراسانه توصیف کرده است و انتشار عمومی چنین داده‌هایی را انکار کرده است.
کشیش جیمز مارتین کشیش یسوعی که از طرفداران حضور جامعه LGBTQ در کلیساهای کاتولیک است نیز از این مقاله پیلار انتقاد کرده است.

منبع: موسسه گفتگوی ادیان

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.