تفسیر قرآن امیرالمومنین(ع) منتشر شد

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (علیه‌السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسید.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (علیه‌السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) درج شده است، برای نخستین‌‌بار در جهان اسلام تدوین و از سوی انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد.

این تفسیر حدیثی برای نخستین‌‌بار به شکل یک جلدی با بیش از یک‌هزار صفحه مشتمل بر چهار هزار و 500 حدیث از امام علی (علیه‌السلام) و بیش از یک‌هزار و 500 حدیث دیگر از دیگر امامان و در مجموع با بیش از 6 هزار حدیث بوده که بیش از دو هزار و 600 حدیث آن احادیث تفسیری امام علی (علیه‌السلام) است و دیگر احادیث در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و… از آن حضرت است.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن، متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دوسویه یعنی قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصربه‌فرد، استفاده از 80 دوره کتاب تفسیری و بیش از 500 عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.

در این تفسیر به بیش از 100 موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و… اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم شده که برای عموم مردم به‌ویژه قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین محترم کاملا قابل استفاده باشد.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(علیه‌السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و 1152 صفحه تدوین و همزمان با اول ماه ذی‌القعده از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/)، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 اقدام کنند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.