«چهل حدیث در فضیلت قرآن کریم» منتشر شد

«چهل حدیث در فضیلت قرآن کریم» نوشته محمد جواد گودینی به همت انتشارات میراث ماندگار منتشر شد.

«چهل حدیث در فضیلت قرآن کریم» نام اثر جدیدی است که محمد جواد گودینی نویسنده و پژوهشگر علوم دینی و ادبی آن را در بهار ۱۴۰۰ روانه بازار نشر کرده است. این اثر که پژوهشی قرآنی- روایی محسوب می‌شود، به همت انتشارات میراث ماندگار شهر قم منتشر شده و نویسنده برای نگارش آن از ۵۴ اثر تفسیری و روایی بهره جسته است.

قرآن کتاب جاودان خداوند جهانیان، دلیل آشکار پروردگار بر بندگان، آخرین کتاب آسمانی و کاملترین آن، سخنی والا و برخوردار از اسلوبی بی همتا بوده که متضمن راهی روشن برای زندگانی مسلمانان و دریایی بی پایان از معارف بوده که خداوند بلند مرتبه برای هدایت بشر فروفرستاده و این کتاب بزرگ، راه رسیدن به خشنودی خداوند جهانیان و زندگانی سعادتمند در دنیا و برخورداری از نعمت های آخرت را به انسان نشان می‌دهد.

قرآن مجید کلامی است که باطل را بدان راه نیست و از جانب خداوند بلند مرتبه بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شده و مخاطب آن، بشریت در تمامی طول تاریخ است؛ چرا که هدایت این کتاب سترگ، مخصوص گروه، قوم و زمان خاص نبوده و همه بشر را شامل می‌شود.

قرآن سخنی است که راه و مسیر حق را از باطل برای جهان بشریت روشن ساخته و به دیگر سخن، پیروی از آموزه های آسمانی قرآن کریم، انسانِ پیرو این کتاب آسمانی را به راه استوار و مستحکم الهی که همان مسیر حق و هدایت است، رهنمون ساخته و از این رو قرآن کریم که حاوی معارفی عمیق، انسان ساز و آسمانی است، «فرقان» نامیده می‌شود؛ چرا که میان حق و باطل تمیز و جدایی قرار داده و راه رسیدن به رستگاری، نجات و خروج از باطل را برای انسان فراهم می‌آورد.

نویسنده نگارش این اثر را به همه «آموزگاران پر تلاش قرآن کریم» که برای تربیت نسل‌های آتی و آشنایی هر چه بیشترشان با آموزه‌های بلند قرآنی تلاش فراوانی انجام می‌دهند، تقدیم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.