کتاب «عصر جدید دغدغه جدید» رونمایی شد

همزمان با ماه مبارک رمضان کتاب «عصر جدید دغدغه جدید» طی مراسمی در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

کتاب «عصر جدید دغدغه جدید» که نگاهی به مقولۀ مهم معنویت در دوران حاضر دارد، توسط رسول حسین‌پور تنکابنی و سیدمرتضی حسینی شاهرودی و به همت گروه کلام و اندیشه اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی به چاپ رسیده است.

نویسندگان هدف از نگارش این کتاب را اهمیت معنویت‌پژوهی در جهان معاصر می‌دانند چنانکه برخی قرن 20 و 21 را قرن معنویت نامیده‌اند.

هدف دیگر که نویسندگان دلیلی برای نگارش این اثر معرفی کرده‌اند این است که متأسفانه در مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی و حوزوی کلان‌شهر مشهد، معنویت‌پژوهی چندان جاافتاده نبوده و نیست و چونان شهرهای قم و تهران به این مسئله اهمیت داده نشده است.

نوشتار پیش رو نگاهی به مقوله معنویت و گرایش‌های گوناگون آن در درون و بیرون از سرزمین ایران دارد.

نگارنده با مطالعاتی که در آثار فراوان نویسندگان و رهبران معنویت نوین داشته ضمن خوانش بی‌طرفانه دیدگاه‌ها و پنداشته‌های آنان سعی کرده با کاربست آموزه‌ها و اندیشه‌های طرح‌شده در فلسفه منطق و عرفان اسلامی آنها را به چالش کشیده و در پایان طراحی معنوی برای زندگی کنونی جامعه ایرانی بر پایه آموزه‌های وحیانی و عقلانی ارائه دهد.

این کتاب در سه بخش و هفده فصل به مباحثی همچون، معناشناسی مفهوم‌شناسی اصطلاح‌شناسی، معنویت، معنویت سفسطه‌نما، معنویت صلح‌نما و شادی‌بخش، معنویت افسون‌گرا، معنویت روان‌شناختی فراروان‌شناختی و…. پرداخته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.