چگونه ایران را جزو ده کشور سرکوبگر حقوق مسیحیان در جهان می شمارد؟

به رغم کوششهای صورت پذیرفته در ایران برای احترام گزاری به حقوق اقلیتهای دینی، چندی پیش مؤسسه «درهای باز» (Open Doors) در آلمان در گزارشی که در فرانکفورت منتشر کرد، ایران را در ردیف ده کشور سرکوبگر حقوق مسیحیان در جهان اعلام کرد!

 

این مؤسسه در گزارشی که برای سال 2014 آماده کرده، آورده است: حدود ۱۰۰ میلیون مسیحی در جهان به دلیل باورهای دینی خود مورد پیگرد و آزار قرار می‌گیرند. فشار بر مسیحیان در کره‌ شمالی، کشورهای عربی و آفریقایی بیش از مناطق دیگر است.

پنجاه کشور در فهرست این مؤسسه قرار گرفته‌اند که کره شمالی نخستین کشور و سومالی، سوریه، عراق،‌ افغانستان، عربستان، مالدیو و پاکستان به ترتیب در رتبه‌های دوم تا هشتم قرار دارند. ایران نیز از نظر این مؤسسه نهمین کشور در سرکوب حقوق مسیحیان در جهان است.

به عقیده این مؤسسه این کشورها ناامن‌ترین مناطق برای زندگی مسیحیان به شمار می‌آیند،‌ چرا که در این کشورها، آزادی مسیحیان در انجام امور دینی به وسیله دولت‌ها یا گروه‌های اسلام‌گرا سلب می‌شود و با اعمال خشونت مانع از زندگی متعارف این شهروندان می‌شوند.

در بخشی از این گزارش به وضعیت مسیحیت در کره شمالی اشاره شده و آمده است:‌ فشار بر مسیحیان در کره شمالی بسیار سنگین است. در این کشور حتی برای نگه‌داری انجیل مجازات مرگ یا حبس در اردوگاه‌های کار در نظر گرفته شده است. بنا به ارزیابی‌های موجود، حدود ۴۰۰ هزار مسیحی در کره شمالی زندگی می‌کنند. پیروان مسیحیت در کره شمالی گرایش دینی خود را پنهان نگاه می‌دارند تا بتوانند به زندگی ادامه دهند. در حال حاضر حدود ۷۰ هزار مسیحی در کره شمالی در اردوگاه‌های کار اجباری به سر می‌برند.

به گزارش دین‌آنلاین، همه این‌ها در حالی است که اقلیت‌های دینی مسیحی ساکن در ایران با دو قومیت شناخته شده آشوری و ارمنی همواره با آزادی کامل مناسک خود را به جا می آورند و افزون بر اینکه هر کدام به تفکیک در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند تاکنون گزارشی از اعمال ممنوعیت علیه این دو قومیت شنیده نشده است.

به نظر می رسد یکی از عوامل رویکرد منفی این دست گزارشها به چگونگی روابط دولت ایران با اقلیتهای دینی، نبود امکان برای ارتباط مستقیم این مؤسسات و بسنده کردن آنها به گزارشهای ژورنالیستی است. همچنین این مؤسسات برای مصاحبه دراین باره به سراغ افرادی می روند که معمولا به اپوزیسیون تعلق دارند.
به رغم کوششهای صورت پذیرفته در ایران برای احترام گزاری به حقوق اقلیتهای دینی، چندی پیش مؤسسه «درهای باز» (Open Doors) در آلمان در گزارشی که در فرانکفورت منتشر کرد، ایران را در ردیف ده کشور سرکوبگر حقوق مسیحیان در جهان اعلام کرد!

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.