نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار می‌شود

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی به مدت ۱۰ روز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

مرتضی خدمتکار – مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که نمایشگاه مجازی قرآن کریم امسال به مدت ۱۰ روز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این نمایشگاه از دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی تشکیل شده است که در بخش فروشگاهی به فروش کتاب‌های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس پرداخته می‌شود و به نوعی تمام کتاب‌های مربوط به این حوزه را که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته باشند در این نمایشگاه مجازی که از ۱۸ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود عرضه خواهیم کرد.

وی گفت: بستر نمایشگاه مجازی قرآن همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال این نمایشگاه را به این شکل برگزار می‌کنیم. کتاب‌های ثبت شده در حوزه دین و دفاع مقدس در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالغ بر ۴۰ هزار اثر است که اجازه عرضه و فروش تمام این کتاب‌ها در نمایشگاه قرآن فراهم شده است.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ناشران و موسسات قرآنی می‌توانند از فردا در نمایشگاه مجازی قرآن به مدت پنج روز ثبت نام کنند. پس از مرحله ثبت نام ارزیابی و پالایش صورت خواهد گرفت و آماری از حضور و میزان ناشران و موسسات قرآنی ارائه خواهد شد.

خدمتکار اضافه کرد: تمام ناشران می‌توانند برای ثبت نام به سامانه «خانه کتاب» مراجعه کرده و موسسات قرآنی نیز در سامانه معاونت قرآن و عترت ثبت نام اولیه را انجام دهند، ولی سامانه نمایشگاه مجازی قرآن که متعاقبا اعلام خواهد شد از ۱۱ اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.