نماینده ۵ درصد تهران در مجلس و سوال از وزیر ارشاد!

امروز جریانی در مجلس شورای اسلامی با محوریت حمید رسائی، با تلاشی چند ماهه و با کمک دروغ پردازی های توپخانه رسانه های افراطی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس کشاند و با لابی های فراوان، فضای مجلس را واداشت تا به سومین وزیر دولت اعتدال، کارت زرد بدهند.

عصر در جمعی از اصحاب فرهنگ و فکر و استادان فلسفه بودم که همگی ایشان پرسش مهمی را مطرح می کردند و آن اینکه برخی از نمایندگان کنونی درخانه ملت، نماینده چند درصد از "ملت" هستند؟

این شد که لازم دیدم تا به آمار رای دهندگان دوره گذشته مجلس رجوع کنم:

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سرشماری نفوس در ۱۳۹۰، جمعیت ساکن شهر تهران 8 میلیون و 500هزار نفراست. از این تعداد، حدود 5 میلیون و 525 هزار نفر در شهر تهران واجد شرایط رای دادن بوده اند.

حال به نتایج انتخابات دوره گذشته مجلس رجوع کنید:

حمید رسائی، فرزند کاسعلی، در دور دوم نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با 208 هزار رای به عنوان نفر نوزدهم از تهران وارد "خانه ملت" شده است.

حقیقتا این پرسش مطرح است، نماینده ای که در انتخابات دور دومی، با کمتر از پنج درصد واجدان شرائط رای دادن، وارد خانه ملت شده است را آیا می توان نماینده "ملت" و "عصاره فضائل اکثریت" دانست؟
امروز جریانی در مجلس شورای اسلامی با محوریت حمید رسائی، با تلاشی چند ماهه و با کمک دروغ پردازی های توپخانه رسانه های افراطی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس کشاند و با لابی های فراوان، فضای مجلس را واداشت تا به سومین وزیر دولت اعتدال، کارت زرد بدهند.محمدرضا اسدزاده

مطالب مرتبط
منتشرشده: 2
  1. سید مصطفی

    الان کلا مجلس و فلسفه وجودیشو منظورتون بود؟ چون به هرحال درصد آرای نماینده ها از همین حدود فراتر نمیره دیگه.. می گین چه کارش کنیم؟!البته این مشی ناصحیحیست که هر جا که یک نهاد یا یک کارکردی خلاف منافع یا صلاحدید ما عمل کند در اولین اقدام زیراب اصل آن نهاد را می زنیم حال آنکه امثال رفقای اساتید دانشگاهی شما قطعا در دولت قبل از اهالی تمسک به جمله” مجلس در راس امور است ” بوده اند به جهت نقشی که می توانسته در برابر دولت بی در و پیکر احمدی نژادی ایفا کند!در مجموع خوب است که آدم یک مقدار روی مطلبی که می خواهد بنویسد یا ارائه کند تعمق هم بنماید و به صرف اینکه یک سایتی از رفقا و آشنایان هست که تراوشات ذهنی اش را انتشار بدهد هرچیزی را که دم عصر به ذهنش رسیده با یک سرچ اینترنتی قلمی نکند و …همین

  2. طلبه

    پرسش مهم!!! اساتید فلسفه:برخی از نمایندگان کنونی درخانه ملت، نماینده چند درصد از “ملت” هستند؟وای به حال مملکتی که اهل فکرش ،پرسش مهمشان این باشد.این بنده خدا هم با چه ظرافتی رفته و جواب را پیدا کرده و بنظرش چه کشفی کرده!!

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.