ده سال زندان برای زنی که اسلام را به دلیل جذابیت‌های جهادی برگزیده بود

دادگاهی در امریکا زنی را به ده سال زندان محکوم می‌کند که به توطئه برای کشتن کاریکاتوریست سوئدی متهم بوده است. این زن تازه مسلمان در دادگاه برای توجیه اقدامات خود گفته است که دیگر نمی‌خواهد جهادی باشد.

به گزارش دین آنلاین این زن آمریکایی که کالین لاروز نام دارد و خود را «جین جهادی» می‌خواند، در سال ۲۰۱۱ برای کشتن یک کاریکاتوریست سوئدی کسانی را به خدمت گرفته بود. این کاریکاتوریست که لارس ویکس نام داشت، کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام کشید که خشم مسلمانان را در جهان برانگیخت.

لارس ویکس بعد از کشیدن این کاریکاتور چنان مورد خشم مسلمانان قرار گرفت که یک گروه اسلام‌گرا در عراق برای کشتن او یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرد. البته هیچگاه آقای ویکس مورد حمله قرار نگرفت.

 

جین جهادی که پنجاه سال سن دارد و از اهالی ایالت پنسیلوانیای آمریکاست، قرار بود به حبس ابد برود اما به خاطر همکاری با کاراگاهان، قاضی در محکومیتش به او تخفیف داد و تنها  ۱۰ سال زندانی می‌شود.

او در جلسه دادگاهش گفت که دیگر نمی‌خواهد در کار «جهاد» باشد، چنان که وکیلش نیز در تأیید سخنان موکلش در دادگاه گفته است: موکلش اکنون با جنبه‌های صلح‌آمیز اسلام آشنا شده و دیگر محال است که بخواهد دست به خشونت بزند.

 

کالین لاروز با اتهام‌های متعددی روبه‌رو بود. از توطئه برای کشتن یک تبعه کشوری دیگر گرفته تا کمک به تروریست‌ها و جعل اسناد هویتی.

 

دادستان به همکاری لاروز بعد از دستگیری اذعان کرده اما در عین حال او را خطرناک دانسته و از قاضی تقاضا کرده که به او چند دهه زندان بدهد.

روز دوشنبه اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن توضیح داد که او، کسانی را به استخدام در آورده بود تا در اروپا و جنوب آسیا دست به عملیات «خشن جهادی» بزنند.

بنا بر این اطلاعیه، او همچنین زنانی را به خدمت گرفته بود که با پاسپورت‌های اروپایی بتوانند به این قاره بروند و عملیات «خشونت‌بار جهادی» انجام دهند. او همچنین برای طراحی یک قتل به جمهوری ایرلند سفر کرده بود تا با یک گروه تندرو دیدار کند. بعد از شش هفته او به آمریکا بازگشت.

 

یک دستیار دادستان در دادگاه گفت که «جین جهادی» به خاطر آن که همدستانش آماده عملیات نبودند، دچار «یاس» شده بود.

 

مارک ویلسون، وکیل کالین لاروز گفته است: موکلش به گفته خود در کودکی و از هفت تا چهارده سالگی مورد تجاوز پدرش قرار می‌گرفته که در نهایت منجر به فرار وی از خانه شده و اکنون نیز به بروز برخی بیماری‌های روانی در وی منجر شده است.

لاروز که تا به حال چهار سال در زندان بوده در روز دوشنبه به قاضی گفت که او در سال ۲۰۰۹ میلادی وسوسه خشونت داشته و از صبح تا شب به آن فکر می‌کرده است.

 

اما لارس ویکس کاریکاتوریست سوئدی پیش از رای این دادگاه در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفته بود که به نظرش لاروز باید آزاد شود چرا که به نظر او دیگر این زن خطرناک نیست و نمی‌تواند کاری بکند.

ویکس گفت که از به زندان افتادن این زن چیزی به کسی نمی‌رسد اما دادستان استدلال کرد که زندانی شدن او به مدت طولانی درس عبرتی برای دیگران می‌شود. دادگاه بناست در این هفته رای دو نفر دیگر از متهمان این پرونده را هم صادر کند.
دادگاهی در امریکا زنی را به ده سال زندان محکوم می‌کند که به توطئه برای کشتن کاریکاتوریست سوئدی متهم بوده است. این زن تازه مسلمان در دادگاه برای توجیه اقدامات خود گفته است که دیگر نمی‌خواهد جهادی باشد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.