ماموستا هاشمی: مرام تکفیری‌ها خارج از دایره اسلام است

روحانی برجسته اهل سنت کردستان بر هوشیاری و تقویت انسجام بین مذاهب مختلف اسلامی در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام تأکید کرد.

ماموستا نجم‌الدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت: تدین و خلوص نیت و همدلی و اتحاد بین مذاهب اسلامی در کردستان همواره زبان زد عام و خاص بوده و این خطه از میهن اسلامی الگوی به تمام معنای تقریب بین مذاهب اسلامی است.

وی افزود: اسلام دین اعتدال، تفکر و میانه‌روی است و هرگونه افراط و تفریط در آموزه‌های اسلامی مورد نکوهش قرار گرفته است.

ماموستا هاشمی خاطر نشان کرد: در آیات و احادیث فراوانی به وحدت و بصیرت اشاره شده و مسلمانان به این مهم توصیه شده‌اند و تاریخ پرافتخار اسلام نیز به همگان نشان می‌دهد که هرگاه مسلمانان وحدت و انسجام خویش را حفظ کرده‌اند هیچ دشمنی نتوانسته است به دژ مستحکم آنان وارد شود.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور در ادامه سخنان خود به ناآرامی‌ها و حملات گسترده گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: ایده و مرام تکفیری‌ها خارج از دایره اسلام است و آنان باید بدانند که هیچ جایگاهی در بین مسلمانان ندارند.

ماموستا هاشمی افزود: کردستانی‌ها همواره در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان بوده‌اند و در این برهه زمانی نیز با تمام توان با هرگونه توطئه تفرقه‌آمیزی به شدت برخورد خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای اسلامی با همدلی و همکاری در کنار همدیگر با توطئه‌های کشورهای غربی و دشمنان اسلام مقابله کرده و منطقه‌ای عاری از هرگونه جنگ و خون‌ریزی و ناامنی را رقم بزنند.
روحانی برجسته اهل سنت کردستان بر هوشیاری و تقویت انسجام بین مذاهب مختلف اسلامی در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام تأکید کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.