آمار بی‌سابقه جوانان و کودکان قربانی فقر و خشونت در خاورمیانه و شمال آفریقا

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان یونیسف گفت: خاورمیانه و شمال آفریقا حاوی تعداد بی سابقه ای از جوانان بی بضاعت و کودکان قربانی خشونت شدید در جهان است.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی، «تد چیبان» در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس گفت: پس از سال ۲۰۱۱ میلادی، زندگی و آینده جوانان به دلیل افزایش درگیری ها و کاهش قیمت نفت در معرض تهدید قرار گرفته شده است و در منطقه ای که ۱۲۴ میلیون جوان بین ده سال تا بیست و چهار سال یعنی ۲۶ درصد از کل جمعیت این منطقه زندگی می کنند، نتیجه طاقت فرسا بوده است.

این مقام بین المللی ادامه داد: امروز ۳۸ میلیون کودک و نوجوان به کمک های بشردوستانه در این منطقه نیاز دارندو این بزرگترین عدد در جهان است. همین امر در مورد بیکاری نیز صدق می کند و میانگین آن به ۲۹ درصد در شمال آفریقا و ۲۵ درصد در خاورمیانه می رسد.  نرخ بیکاری در زنان بیشتر است و به ترتیب ۳۹ و ۴۱ درصد است.

چیبان تاکید کرد: برای یونیسف، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بیش از ۵۰ درصد از کل درخواست های کمک بشردوستانه را در بر می گیرد که از سال ۲۰۱۱ به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی و سیاسی افزایش قابل توجهی داشته است.

وی همچنین گفت: این منطقه از سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد افزایش مداوم خشونت علیه جوانان بوده است و نیمی از موارد نقض حقوق جوانان  درسال ۲۰۱۹ که عدد آن به ۲۸ هزار می رسد، در هفت کشور خاورمیانه و شمال آفریقا رخ داده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.