زنان مسلمان و دغدغه دستیابی به فرصت‌های برابر در بازار کار

بر اساس گزارش بانک جهانی، میزان فرصت‌های برابر شغلی برای زنان در کشورهای مسلمان کمتر از میانگین جهانی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Salam Gateway، در آخرین شاخص «زنان، تجارت و قانون» بانک جهانی که منتشر شده است، ۷۵ درصد از کشورهای اسلامی امتیازی کمتر از میانگین جهانی امتیاز کسب کردند. این نشان دهنده راه طولانی برای دستیابی به فرصت‌های برابر برای زنان و مردان در سراسر ملت‌های دارای اکثریت مسلمان است.

براساس این گزارش، زنان شاغل ۱۹۰ کشور در هشت شاخص پویایی، کیفیت محل کار، حقوق، ازدواج، انجام وظیفه مادری، ​​کارآفرینی، دارایی و حقوق بازنشستگی تجزیه و تحلیل شده‌اند.

گزارش ۲۰۲۱، می‌گوید که از سپتامبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰، به طور متوسط​​ زنان در سراسر جهان فقط سه چهارم حقوق قانونی مردان را داشته‌اند.

به طور کلی ۱۰ کشور بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، ایسلند، ایرلند، لتونی، لوکزامبورگ، پرتغال و سوئد موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز شده‌اند که نشان‌دهنده فرصت‌های برابر برای زنان و مردان است.

۴۲ کشور از این تعداد کشورها عضو سازمان همکاری اسلامی هستند و در مجموع ۵۶ کشور اسلامی در فهرست گزارش منتشرشده بانک جهانی وجود دارد.

این گزارش اضافه کرده که وضعیت زنان شاغل در امارات بیشترین بهبود را داشته که در شاخص امسال با ۲۳,۱ واحد رشد از ۵۹.۴ به ۸۲.۵ رسیده است.

امارات متحده عربی در پنج شاخص پویایی، کیفیت محل کار، حقوق، کارآفرینی و حقوق بازنشستگی امتیاز کامل را کسب کرده است.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. ممد

    تو اون جوامع ک دنبال فرصت شغلی برابرن
    نفقه و مهریه سنگین هم میگیرن؟ مرد هنوز مسئول و سرپرست مالی خانواده س؟

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.