ویژگی‌های مذهبی کامالا هریس و خانواده‌اش

تا چند دهه قبل زوج‌های بینادینی مانند کاملا هریس و دوگ امهف چندان مذهبی نبودند اما امروزه دیگر چنین نیست. زوج‌های بینامذهبی معاصر معمولا با عشق و اصالت از ایمان خود و شریک زندگی خود استقبال می‌کنند.

زندگی هریس و امهوف، نه بر اساس نادیده گرفتن، کمرنگ کردن یا کاستن ایمانشان، بلکه براساس رشد، افزودن و ترکیب کردن باور دینی آنهاست. مثلا مشاهده فیلمی از کامالا هریس و همسرش در حال خواندن سرود هانوکا، در حالی که هریس تلاش می‌کرد لهجه یهودی مادرشوهرش را تقلید کند، بسیار معنادار است.

هریس که از پدری جاماییکایی و مادری هندی متولد شده‌است، مسیحی باپتیست خوانده می‌شود. او عضوی از یک اجتماع مذهبی چندملتی است و در معرض آیین‌های دینی گوناگون از جمله مذهب هندو بوده‌است. امروزه دیگر چنین موضوعی غیرمعمول نیست و تعداد بسیاری از آمریکایی‌ها با همسری از مذهب دیگر ازدواج می‌کنند.

جالب اینجاست که هریس رابطه‌اش با هندوییسم را مغایر با ایمان مسیحی‌اش نمی‌داند. هریس در یکی از کارزارهای انتخاباتی‌اش برای کسب مقام دادستانی کل کالیفرنیا از خانواده‌اش خواست برای پیروزی او مناسک و آیین هندو برگزار کنند.

هریس نماد اکنون و آینده آمریکا است. مرکز تحقیقاتی پیو پیش‌بینی می‌کند که از هر پنج خانواده، یک خانواده از نظر دینی و مذهبی آمیخته هستند. تشکیل چنین خانواده‌هایی برای آمریکایی‌ها بدین معناست که ترکیب‌شدن و آمیختن با ادیان دیگر به معنی کم‌رنگ شدن ایمان افراد نیست.

داستان کامالا هریس، معاون اول رییس جمهور آمریکا برای مردم آمریکا معنا و طنین متفاوتی دارد. حضور او در عرصه ملی و در جایگاه دومین مقام آمریکا می‌تواند نشان دهد که آمریکا تا چه میزان به سمت چندفرهنگی شدن حرکت کرده‌است. همچنین او می‌تواند به همه نشان دهد که چگونه باورهایشان را به اشتراک بگذارند.

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

Kamala Harris can show Americans how we share our faiths

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.