مسلمانان نیجریه خواستار توقف تبعیض علیه زنان محجبه در این کشور شدند

زنان مسلمان نیجریه از دولت درخواست کردند که برای عاملان تبعیض علیه زنان محجبه در ادارات و نهادهای دولتی مجازات تعیین کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از د نیشن، زنان مسلمان نیجریه از محمد بوهاری، رئیس‌جمهور  و فرمانداران ایالت‌های این کشور خواستند قوانینی را برای مجازات اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان باحجاب وضع کنند.

چندین سازمان اسلامی در همایشی در شهر لاگوس به مناسبت روز جهانی حجاب، عاملان آزار و اذیت زنان مسلمان محجبه را محکوم کردند. آنها نهادهای دولتی از جمله کمیسیون مدیریت هویت ملی (NIMC)، مدارس و همچنین برخی سازمان‌های خصوصی را از جمله عاملان تبعیض علیه زنان محجبه این کشور اعلام کردند.

حاجیه موتیات اورولو-بالوگون که «ابتکار حمایت از حقوق زنان محجبه (HRAI)» را راه‌اندازی کرده، به نمایندگی از سازمان‌های حامی حقوق زنان مسلمان خطاب به خبرنگاران گفت از دولت نیجریه می‌خواهد تا تضمین کند کسانی که حقوق زنان را رعایت نمی کنند مجازات می‌شوند.

وی گفت: ما همچنین موارد مختلفی را ثبت کرده‌ایم که زنان مسلمان محجبه از استفاده از خدمات عمومی مانند ثبت‌نام و اشتغال در نهادهای دولتی و حتی استفاده از خدمات بانک‌های متعلق به کلیساها محروم هستند. دختران ما حتی برای گرفتن کارت‌های خودپرداز مجبور شده‌اند روسری خود را بردارند.

وی افزود: ما از رئیس‌جمهور، فرمانداران، مجلس ملی، مجلس شوراهای ایالتی، قوه قضائیه و همه مقامات نظارتی می‌خواهیم که احکام قانون اساسی و سایر قوانین مربوطه را رعایت کنند تا اطمینان حاصل شود که بانوان مسلمان محجبه مورد آزار و اذیت و تبعیض قرار نمی‌گیرند.

همچنین الحاجه سوبت کوپولاتی، از فعالان حقوق زنان به دولت توصیه کرد مقامات نظارتی و نهادهای شرکتی را وادار کند تا از تبعیض در حق زنان با حجاب و جلوگیری از ارائه خدمات به افراد به دلیل  داشتن حجاب، ممانعت کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.