نتایج نگران کننده یک نظرسنجی درباره وضعیت دینداری جوانان

از اواخر ۲۰۱۹ تا اواسط ۲۰۲۰، موسسه تحقیقاتی اسپرینگ‌تاید پژوهشی را بر روی وضع مذهبی بیش از ۱۰هزار جوان آمریکایی بین ۱۳ تا ۲۵ ساله انجام داده که نتایج آن برای جامعه دینداران بسیار می‌تواند نگران کننده باشد.

به گفته جاش پکارد، مدیر اجرایی موسسه: “زندگی درونی و بیرونی این نسل پیچیده است. روش جوانان برای ایجاد پیوند، معنی‌سازی و زندگی در قالب ارزش‌هایشان دائما در حال تغییر است. این نسل متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین نسلی است که تا کنون زیسته است.”

براساس نتایج پژوهش، حدود ۴۰ درصد از جوانان خود را از نظر مذهبی غیروابسته می‌دانند که شامل آتئیست، آگنوستیک یا معتقد به هیچ دین یا باور خاصی می‌شود.

در مقابل، ۶۰ درصد از کسانی که باور دینی دارند، هرچند خود را معتقد به دین رسمی خاصی نمی‌دانند، معمولا به نوعی از معنویت معتقدند و ۱۹ درصد آنها حداقل ماهی یکبار در مناسک و عبادات دینی شرکت می‌کنند.

همچنین، حدود یک‌دهم(۱۲ درصد) از این نسل گفتند که در پنج سال اخیر مذهبی‌تر شده‌اند، و ۲۸ درصد گفتند که تلاش می‌کنند ارزش‌های دینی را در زندگی روزانه خود جاری کنند.

از بین کسانی که خود را دیندار تلقی می‌کنند، ۵۲ درصد اعتماد چندانی به دین رسمی و سازمان‌یافته ندارند و یک‌سوم معتقدند داشتن جامعه یا گروه ایمانی خاص مهم نیست.

براساس جنسیت، هرچند در گذشته مردان و پسران گرایش بیشتری در ترک دین رسمی داشتند، در حال حاضر ۴۰ درصد زنان و دختران و ۳۶ درصد مردان و پسران می‌گویند به هیچ دین رسمی و سازمان‌یافته‌ای معتقد نیستند.

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

 

منبع اوانجلیکال فوکوس
مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. بتوچهجانم

    اولا امارتون اشتباهه دوما این امر اجتناب ناپذیره چون روز به روز با پیشرفت عقلی و رسانه ای مردم به اگاهی بیشتری میرسن و دین گریز تر میشن

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.