کشته شدن ده معدن‌کار هزاره و فقدان امنیت جانی برای معدنکاران در بلوچستان پاکستان

منابع خبری می‌گویند پس از کشتن ۱۰ شیعه هزاره، هزاران معدنکار در بلوچستان پاکستان حاضر به ادامه کار نیستند.

به گزارش ششفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماه گذشته بود که عناصر داعش با حمله به یک معدن دورافتاده در حومه کویته ۱۰ معدنکار شیعه (هزاره افغان) را کشتند. حالا ۱۵ هزارا معدنکار می‌گویند به دلیل عدم امنیت جانی حاضر به ادامه کار نیستند. هزاران نفر از معدنکاران نیز می‌گویند به دلیل نبود امنیت جانی قصد دارند پاکستان را ترک کنند. اقدام معدنکاران در متوقف کار، باعث تعطیلی ۲۰۰ معدن شده است.

مجموعاً ۴۰ هزار کارگر معدن در بلوچستان پاکستان وجود دارد؛ گروه‌های تروریستی با استفاده از گروگانگیری و قتل معدنکاران از صاحبان معادن اخاذی کرده و ناامنی ایجاد می‌کند. معدنکاران فقیر نیز می‌گویند با شرایط امنیتی فعلی دیگر حاضر به کار کردن نیستند. کارگران افغان بیشترین تعداد کارگران معدن در بلوچستان را تشکیل می‌دهند. سختی شرایط کار و حقوق کم از دیگر شکایات این معدنکاران است.

شیعیان هزاره که اصلیتی افغان دارند به دلیل نوع چهره خود همواره اهدافی آسان برای تروریست‌های تکفیری بوده‌اند. پس از قتل معدنکاران هزاره در بلوچستان، مردم از دفن آنها خودداری کرده و جاده‌ها را بسته بودند. آنها خواستار رسیدگی به وضعیت امنیتی در بلوچستان هستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.