هشدار سازمان ملل درباره وضعیت مسلمانان در میانمار

سازمان ملل متحد در پی کودتای میانمار، درباره وضعیت مسلمانانی که در استان راخین این کشور در کمپ زندگی می‌کنند و امکان فرار یا جابجایی ندارند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد با اشاره به کودتای ارتش در میانمار در مورد وضعیت صدها هزار مسلمان روهینگیایی که هنوز در این کشور زندگی می‌کنند هشدار داد.

در همین رابطه، سخنگوی سازمان ملل گفت: ۶۰۰ هزار مسلمان هنوز در استان راخین زندگی می‌کنند که ۱۲۰ هزار نفر از آنها در کمپ هستند. با کودتایی که در میانمار رخ داده ممکن است وضعیت این مسلمانان بدتر شود چون آنها هیچ امکانی برای جابجایی آزادانه یا فرار ندارند.

از اوت سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۴۰ هزار مسلمان روهینگیا از عملیات ارتش میانمار و بوداییان افراطی این کشور در استان میانمار گریخته و به بنگلادش پناه آوردند اما هنوز ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در میانمار زندگی می‌کنند.

در صبحگاه روز دوشنبه، اول فوریه ۲۰۲۱، کشور میانمار شاهد کودتای نظامی بود.

قرار است امشب شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات روزهای اخیر میانمار تشکیل جلسه بدهد. گفته می شود اعضای دائم شورای امنیت (چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه) در مورد محکوم کردن اقدام ارتش میانمار اختلاف نظر دارند و هر یک از آنها از گروهی خاص در میانمار حمایت می کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.