حجاب مخصوص یونیفرم برای پلیس‌های محجبه نیوزلند

زنان پلیس محجبه در نیوزلند از این به بعد می‌توانند از حجاب مخصوص یونیفرم پلیس استفاده کنند.

پس از یک سال دوخت و دوز و انجام آزمایش‌های دقیق و موشکافانه، زنان مسلمان پلیس در نیوزیلند، اکنون حجاب سفارشی دوخته شده‌ای مخصوص یونیفرم‌شان دارند.

پلیس و کارشناسان طراحی از دانشگاه مسی این لباس را تولید کردند و که توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

بازرس برایان لنیهان، به خبرنگاران گفت که ایده این کار از یکی از کارمندان در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

وی افزود: این پرسش مطرح توسط زنان جوان مسلمان مطرح می‌شد که چرا یونیفرم پلیس حجاب مشخصی ندارد و آن‌ها این مسئله را مانعی برای پیوستن به اداره پلیس تلقی می‌کردند.

وی افزود: زنان باایمان مسلمان مجبور بودند خودشان  حجاب را تهیه کنند و این کمبودی بود که احساس می‌شد.

وی  با بیان اینکه دانشکده طراحی در دانشگاه مسی نقشی اساسی در تهیه این حجاب داشت، خاطرنشان کرد: ما برای پلیس نیوزلند قسمت های دیگری از لباس فرم تولید کردیم و با داشتن این تجربه می‌دانستیم که باید چیزی راحت ، متناسب و عملکردی داشته باشیم … همچنین لباسی می‌خواستیم که ماموران بتوانند برای مدت طولانی و حتی در یک شیفت ۱۲ ساعته در آن احساس راحتی کنند. از مواد سبوک از نوع ورزشی با برش مناسب از نظر تراحی و فرم مناسب هر فرد و همچنین ضمن رعایت ویژگی‌های ایمنی این لباس تهیه شد.

لنیهان با توجه به خطراتی که پلیس با آن مواجه است گفت: اگر یک افسر درگیر مشاجره ای باشد که منجر به کشیدن حجاب از سر آنها شود ، یا اگر حجاب آن‌ها خفه کننده و بسیار سفت باشد می‌تواند خطرناک و کشنده باشد و ما باید همه این مسائل را مدنظر داشته باشیم.

منبع: حوزه نیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.