اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به طلاب درباره سینمای دینی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سینمای دینی، واقع گرا و امید بخش است و طلاب و روحانیون باید برای تحقق اهداف آن تلاش کنند.

علی جنتی روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم اشراق در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: بعد از انقلاب اسلامی سینمای دینی و اسلامی و معناگرا بر سر زبان ها افتاد و به تدریج نگاه هنرمندان خوش ذوق به این امر معطوف شد.

وی ادامه داد: سینمای دینی و معناگرا مخاطب را با معنویت پیوند می دهد و مخاطبان با اصول انسانی و اسلامی آشنا شده و روح حقیقی دین برای آنان نمایانگر می شود.

وی گفت: درون مایه هایی چون مرگ اندیشی ، سرگشتگی انسان و احساس گناه و امید به رهایی و تاکید بر اخلاق ، نقد انحطاط و فساد اخلاقی بعد تاریک دنیای درون انسان است که در فیلم معناگرا به آن پرداخته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه با اشاره به اهمیت حضور پر رنگ روحانیون در امر سینمای دینی گفت: قصص قرآن و منابع روایی سرشار از مضامینی هستند که می تواند دستمایه سینمای دینی باشد که انسان دور شده از اصل خویش را به عوالم معنوی بکشاند.

وی افزود: دراین راستا طلاب و روحانیون علاقه مند باید تلاش وافری را انجام دهند. سینمای دینی نباید شعار باشد بلکه باید مفاهیم ارزشی را به زبان غیر مستقیم به مردم ارایه کند.

وی خاطرنشان کرد: بیان مفاهیم دینی در قالب سینما به سرمایه گذاری نیاز است که دراین راستا باید با جذب علاقه مندان دراین عرصه با جذابیت های مردم پسند ، برنامه های دینی برای جامعه تبیین شود.

جنتی با اشاره به نقش اثر گذار روحانیت طی سالیان اخیر بویژه پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی گفت: روحانیت همیشه درجامعه اثر گذار بوده و با منش طلبگی مسیر صحیح را به جامعه نشان داده و امروز نیز اندیشه پویا حوزه علمیه در حوزه رسانه نیز باید بیش از پیش نمایان شود.

وی افزود: ورود حوزه علمیه به عرصه های فرهنگی وهنری باعث شده که امروز شاهد جشنواره هایی همانند جشنواره فیلم حوزه با عنوان اشراق باشیم.

وی ادامه داد: امروز سینما به طور عام و سینمای دینی به طور خاص ازفقر سوژه رنج می برد که این وظیفه طلاب و روحانیون است که با ورود به این عرصه سوژه هایی دینی و روایی را بیش از پیش ارایه کنند.

جنتی گفت:به نظر می رسد برای جبران این نقیصه در سینما ، روحانیت باید تلاش گسترده تری را انجام دهد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره اشراق گفت: اهداف ارزشمند این جشنواره نشانگر آن است که بخشی از دغدغه های اهل تدین در خصوص تهاجم فرهنگی سنگین غرب مرتفع شده و سینمای دینی با حضور طلاب و روحانیون به سمت و سوی صحیحی حرکت می کند.

جنتی گفت: مطمئنا حضور روحانیت در این عرصه زمینه تعمیم ارزش های اسلامی ، نوآوری و حرکت آفرینی و افزایش آگاهی و بینش هنرمندان را فراهم می کند.

وی کشف استعدادهای و بهره گیری از ظرفیت های گسترده هنرمندان را از دیگر ویژگی های این حضور ذکر کرد.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم حوزه (اشراق) با موضوع روحانیت و حوزه های علوم دینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سینمای دینی، واقع گرا و امید بخش است و طلاب و روحانیون باید برای تحقق اهداف آن تلاش کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.