بانوان محجبه در آلمان؛‌ قربانی اسلام‌ستیزی در اروپا

تازه‌‌ترین گزارش‌ها در آلمان نشان می‌دهد، در پی حملات تروریستی که کشورهای فرانسه و اتریش در یک سال گذشته با آن مواجه بودند، حملات نژادپرستانه علیه زنان محجبه مسلمان در آلمان بیشتر شده و این گروه از بانوان اقلیت به وحشت افتاده و به دنبال پیدا کردن راهی برای حفظ جان خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری مصر العربیه، روزنامه آلمانی اشپیگل موضوع رعب و وحشت زنان مسلمانان در آلمان را بعد از دو حمله تروریستی پاریس و وین بررسی و اعلام کرد که‌ بسیاری‌ از ‌ زنان‌ و ‌دختران ‌محجبه‌ در‌ اماکن‌ عمومی آلمان مورد حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند و معمولاً واکنش‌ دیگران ‌در‌ ازای ‌اینگونه ‌رفتارها ‌تنها سکوت است.

یکی از بانوان مدافع حقوق زنان مسلمان که وکیل و از مهاجران سوری است، در گفت‌و‌گو با روزنامه آلمانی اشپیگل می‌گوید: زنان مسلمان هر روز از من سؤال می‌کنند آیا باید برای دفاع از خود مجاز به حمل سلاح هستند؟

این وکیل زن مقیم در آلمان اشاره می‌کند که هر روز با سؤال‌های متعددی از بانوان محجبه در خصوص چگونگی دفاع از خود روبه‌رو می‌شود. یکی از این سؤال‌ها این است که اگر آنها در آلمان مورد حملات نژادپرستانه قرار بگیرند، مجاز به حمل سلاح در کیف‌هایشان هستند یا خیر.

این بانوی سوری مسلمان می‌افزاید: بعد از حملات تروریستی که در پاریس و وین رخ داد، ما مدام مورد حمله قرار می‌گیریم و گویی که جنایتکاریم و در آلمان به زنی که حجاب دارد، به عنوان یک تروریست نگاه می‌شود.

همفکری و تبادل نظر زنان محجبه مسلمان در شبکه‌های اجتماعی

به نوشته‌ این روزنامه، در این برهه از زمان، زنان محجبه برای تبادل نظر و هم‌فکری در خصوص چگونگی دفاع از خود هنگام بروز حملات نژادپرستانه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و برای بررسی این موضوع به بحث و تبادل نظر می‌نشینند و از طریق فضای مجازی به نشر خبرها، ارائه دیدگاه‌ها و ثبت حوادث روزانه‌ای که برای زنان رخ می‌دهد، اقدام می‌کنند.

چه زمانی که در مسیر مؤسسات آموزشی هستند، چه زمانی که با فرزندانشان در خیابان هستند و یا چه موقع شب در سوپرمارکت، آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به طور مفصل در خصوص مواضع یکدیگر و شناخت بهترین راه دفاع به گفت‌‌وگو می‌نشینند.

این گزارش می‌افزاید: بعد از هر حمله تروریستی در اروپا، حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان به‌طور کلی در کشورهای اروپایی بیشتر می‌شود و دختران مسلمان مهاجر که برای ادامه تحصیل و تشکیل زندگی جدید وارد آلمان شده‌اند، به این فکر هستند که چگونه هر روز صبح با امنیت کامل به دانشگاه‌ برسند و از خود می‌پرسند: «آیا همیشه باید با ترس زندگی کنیم؟».

یکی دیگر از دختران مسلمان مقیم آلمان در این باره می‌گوید: بعد از هر حمله تروریستی در اروپا، احساس ترس و وحشت زیادی در آلمان داریم چون ما از طرف نژادپرستان مورد هدف و حمله هستیم.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: وقتی که زن مسلمانی به همراه دوستان محجبه‌اش یا با چند خانم که به عربی صحبت می‌کنند، به بیرون از منزل می‌آیند، فوراً احساس غربت می‌کنند؛ زیرا شعارهای نژادپرستانه چه در خیابان و چه در قطار و سوپرمارکت‌ها بیشتر می‌شود.

این گزارش از روزنامه اشپیگل به نقل از مادر محجبه‌ای می‌نویسد: در قطاری پر از مسافر و در حالی که کالسکه بچه به همراه داشته، نسبت به اهانت‌های بی‌سبب یک زن آلمانی اعتراض کرده است اما واکنش بیشتر مسافران در آن لحظه سکوت و بی‌توجهی به موضوع بوده است. بیشتر آلمانی‌ها بر این باورند اگر محجبه‌ها حجاب خود را بردارند، فرصت‌های بهتری برای هم‌زیستی برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

این روزنامه در ادامه متذکر می‌شود: دیدگاه بعضی از آلمانی‌ها این است که حجاب یکی از حقوق مدنی است. قرنه، بانوی وکیل سوری مقیم آلمان، ۸ سال است که در برلین زندگی می‌کند و معتقد است که حجاب یکی از حقوق اقلیت مسلمان است و زنان مهاجر اگر می‌خواهند زندگی طبیعی و آرامی داشته باشند، باید خود را با شرایط سازگار کنند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.