درس‌گفتار‌هایی درباره «عشق» از چهار منظر

فصل دوم هم‌اندیشی‌های «به سوی سیمرغ» از دوم تا هفده بهمن‌ماه با موضوع «عشق» برگزار می‌شود.

فصل دوم هم‌اندیشی‌های «به سوی سیمرغ»، درسگفتار‌هایی در بررسی عشق از چهار دیدگاه فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی و ادبیات است. در هفته اول، دیدگاه‌های فیلسوفان و همچنین ادیان مختلف درباره عشق از سوی حسین محمودی ارائه می‌شود.

در هفته دوم، ابتدا همراه با مقصود فراستخواه با دیدگاه‌های جامعه‌شناسان و مطالعات اجتماعی درباره عشق آشنا می‌شویم و در دومین روز از دیدگاه‌های روانشناسی تکاملی، روانشناسی شناختی و موضوعات بالینی درباره عشق را از محمدرضا سرگلزایی خواهیم آموخت.

هفته سوم این درسگفتار‌ها هم به مرور عشق در ادبیات فارسی و اسطوره‌های ایرانی از سوی محسن یارمحمدی اختصاص دارد. در پایان به منظور جمع‌بندی مطالب ارائه شده، میزگردی با حضور اساتید دوره تشکیل می‌شود.

در مجموع این دوره آموزشی شامل بیست و چهار ساعت آموزشی به همراه تشکیل گروه در یکی از شبکه‌های اجتماعی جهت طرح پرسش و پاسخ با اساتید تا سه روز پس از پایان دوره است. عناوین و اساتید این دوره‌ها به ترتیب روز تدریس، به شرح زیر است؛

‎۱- نشست دیدگاه‌های فیلسوفان و ادیان درباره عشق (philosophy of Love) حسین محمودی @dr.h.mahmoudi پنج‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ و جمعه ۳ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۴ (هشت ساعت) برگزار می‌شود.

‎۲- نشست دیدگاه‌های جامعه‌شناسان و مطالعات اجتماعی درباره عشق (Sociology of Love) با حضور مقصود فراستخواه @maghsoud.farasatkhah پنج شنبه ۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (چهار ساعت) برگزار می‌شود.

‎۳- نشست دیدگاه‌های روانشناسی تکاملی، روانشناسی‌شناختی و موضوعات بالینی (Psychologic and clinical approach to love) محمدرضا سرگلزایی @drsargolzaei، روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ (چهار ساعت) برگزار می‌شود.

‎۴- نشست عشق در ادبیات فارسی و اسطوره‌های ایرانی (Love in Persian literature) با سخنرانی محسن یارمحمدی @mohsenbarani۷۲ از روز پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ جمعه ۱۷ بهمن ساعت ۸-۱۰ برگزار می‌شود.

‎۵- میزگرد چهارنفره و نقد و جمع‌بندی، جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود،‌ ‎علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره، به نشانی اینترنتی cafephilo.ir مراجعه کنند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.