طباطبایی: زیر سؤال بردن مؤسسه حفظ آثار امام توسط افرادی می شود که می خواهند عقده درون راخالی کنند

یک خطیب برجسته کشورمان با اشاره به فضاسازی های اخیر درباره موسسه و بیت مکرم امام در کشور گفت: خطاب به افراد، روزنامه ها و رسانه ها که بهانه گیری را شروع کرده اند، می گویم شما در دوره دولت قبلی، بنا به دلایلی و یا تکلیف در مقابل مشکلات سکوت کردید، خواهشمندم امروز هم احساس تکلیف کرده و سکوت کنید! اگر واقعا دلسوزید اینقدر به دعواها دامن نزنید و مسائل را اهم و مهم کنید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی در پاسخ به سؤالی در مورد حاشیه آفرینی ها و جنجال های اخیر علیه بیت امام و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، اظهار داشت: قبل از هر سخن باید عرض کنم، ما در زمان فعلی نیازمند آرامش، اعتدال و اعتماد هستیم و اساسا با توجه به شعار امسال یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند، رعایت این مسائل نقش مهمی در پیشرفت مملکت دارد. کوشش ما در هر موضوعی باید این باشد که هیچ صدمه ای به اجتماع و اعتماد و وحدت آن نخورد که اگر این سه مهم لطمه بخورد بزرگترین ظلم به کشور است. پس ما باید توجه کنیم به آرامش نسبی حاصل شده در کشور لطمه ای وارد نشود و هرکس وارد این مسائل آفت گونه شود کار نادرستی انجام داده است.

وی افزود: بنده هم مطلب منتسب به خانم اشراقی و هم دامن زدن به موضوع سخنان وی توسط روزنامه ها و سایر رسانه ها را محکوم می کنم و بطور طبیعی معتقدم آدمیزاد در زندگی عاری از خطا و اشتباه نیست، اما مهم این است که هرکس هر خطایی را با چه دیدی نگاه کند و با آن برخورد کند؟ در مقابل واقعه اخیر، اساسا چرا برخی تلاش کردند موضوع را به موسسه تنظیم و نشر آثار امام مربوط کنند؟

طباطبایی تصریح کرد: اینجانب با تمام علاقه قلبی به حضرت امام و با تمام ارادت قلبی به خانواده شهدا و با آگاهی به مسائل حساس کشور از همه می خواهم که در بیان مطالب دقت کامل را بنمایند و این موضوع برای منتسبین به حضرت امام بسیار مهم تر و واجب تر است و جملات منتسب به خانم اشراقی را هرچند ایشان تکذیب کردند نیز، نادرست و خلاف شأن منتسبین به بیت امام می دانم. ایشان این سخن را تکذیب کرده اند و ادامه دادن آن، در واقع یک اشاعه نادرست است.

طباطبایی یادآور شد: امام «وحدت» را می خواست که مؤسسه تنظیم و نشر آثار ایشان و خصوصا حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن خمینی(حفظه الله تعالی)، جناب آقای انصاری و… در این راستا قدم برداشته اند که به عنوان افرادی امین همواره به دنبال حفظ آثار امام بوده اند و من قبول ندارم که این موسسه در خدمت جریان و اهداف افراد خاصی بوده است.

وی گفت: زیر سؤال بردن کل مؤسسه و بیان این مطالب توسط افرادی انجام می شود که از هر اتفاقی عقده های درون را می خواهند خالی کنند و اینگونه اتفاقات محملی برای خودنشان دادن افرادی می شود که منتظر خودنمایی هستند. من به هیچ وجه نمی خواهم حرفی بزنم که به این واقعه دامن بزنم، اما از روزی که اتفاقات اخیر را شنیده ام سعی کرده ام رصدم هوشمندانه، دفاعم حکیمانه و هر نقدی هم که طرح کرده ام دلسوزانه باشد. من در همه حوادث که در مملکت ما رخ داده بر اساس این ویژگی ها نقدهای خود را بیان کرده ام.

وی ادامه داد: از همین جهت می گویم که در میان برخی، عقده ای پدید آمده است که مخصوصا از بعد انتخابات اخیر بروز کرده و متبحرانه هرروز بر ضداعتماد جامعه و در مخالفت با مدیریت جامعه گلایه ای را مطرح می کنند. آنها بفهمند که این کارها «بهانه گیری» است و بهانه گیری یک بیماری اخلاقی است که بعضی عزیزان ما بدان مبتلا هستند؛ ممکن است آدم های خوبی هم باشند، اما باید خود را اصلاح کنند و مردم هم باید بهانه گیرها را بشناسند. الان اتفاقی بد و ناشایست افتاده است و کلامی نابجا گفته شده است اما این افراد به بهانه آن عده زیادی را زیر سؤال می برند که کار صحیحی نیست.

طباطبایی تصریح کرد: من خطاب به این گونه افراد، روزنامه ها و رسانه ها که بهانه گیری را شروع کرده اند می گویم که شما در دوره دولت قبلی، بنا به دلایلی و یا تکلیف در مقابل مشکلات سکوت کردید، خواهشمندم امروز هم احساس تکلیف کرده و سکوت کنید! اینقدر به دعواها دامن نزنید و مسائل را اهم و مهم کنید؛ اگر واقعا دلسوزید.

طباطبایی با بیان اینکه به همه مسئولان و کارکنان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام به خاطر کارشان تبریک و خسته نباشید می گویم، افزود:  به حضرت آیت الله سید حسن آقا هم عرض می کنم که شما هم ظاهرا، هم فکرا و هم علما حافظ آثار امام بوده اید و در این جهت شک ندارم و بزرگواری شما همانند امام تاکنون ایجاب کرده است که در مقابل هجمه ها سکوت کنید، ولی سکوت نباید به حدی باشد که زمینه گستاخی را فراهم کند. دیگران باید بدانند اگر شخصی در مقابل حرفهای مخالف سکوت کرد، نشانه دین و عظمت اوست. در اوایل نهضت هم به امام خیلی اهانت کردند و ایشان را زجر دادند؛ امام سکوت کردند، اما روزی سکوت را شکستند. پس سکوت امروز آیت الله سید حسن آقا هم اثری از آثار شخصیت امام در وجود ایشان است و تدبیر درست ایشان هم دستور به خانم نعیمه اشراقی برای عذرخواهی کردن و دلجویی بود.

یکی از نگرانی های من است که کسانی که در داخل کشور مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را زیر سؤال می برند، فقط مؤسسه را زیر سؤال نمی برند بلکه کسانی که آثار ایشان را حفظ می کنند و حتی خود امام را زیر سؤال می برند؛ یعنی این کارها مآلا به توهین به امام منتهی می شود. من به آنها می گویم به جای توهین، به فکر ارائه راه حل برای مشکلات کشور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در ادامه این گفت و گو به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه اشاره کرد و اظهار داشت: من او را شخصی کاملا دینی، علمی و سیاسی می دانم. اما ایشان در سخنان خود بر ضرورت انقلاب در معیشت سخن گفتند؛ من به ایشان عرض می کنم که حرف ایشان کاملا صحیح است، اما وضع اقتصاد و معیشت را هم خود مجلس اصلاح کند. چرا موضوع انقلاب رنگ و حجاب را که شخصی از لحاظ علمی و فرهنگی و سیاسی نقش مهم، بسزا و تأثیرگذاری ندارند را در تریبون مهم و موثر مجلس شورای اسلامی، آن هم در کنار موضوع انقلاب معیشت مطرح می کنند. مگر گوینده آن سخنان چه مسئولیت ومنصب رسمی دارد که اینگونه به آن پرداخته می شود؟ این به نظر من یک اشاعه نادرست بود  و لذا انتظار از خود ایشان این است که قبل از پرداختن به موضوع انقلاب رنگ، به حل مسائل معیشتی بپردازند. من از آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی که او را از افراد اصیل انقلاب میدانم انتظار دارم در دام افراد بهانه گیر قرار نگیرد و در این زمینه بیشتر مراقبت کند.

منبع: جماران
یک خطیب برجسته کشورمان با اشاره به فضاسازی های اخیر درباره موسسه و بیت مکرم امام در کشور گفت: خطاب به افراد، روزنامه ها و رسانه ها که بهانه گیری را شروع کرده اند، می گویم شما در دوره دولت قبلی، بنا به دلایلی و یا تکلیف در مقابل مشکلات سکوت کردید، خواهشمندم امروز هم احساس تکلیف کرده و سکوت کنید! اگر واقعا دلسوزید اینقدر به دعواها دامن نزنید و مسائل را اهم و مهم کنید.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.