حکم مرد اعدامی پس از آنکه زنده شد: بخشش لازم نیست اعدامش کنید

سحرگاه چهارشنبه گذشته یک قاچاقچی مواد مخدر که سه سال قبل بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاحیه سال 1389 به اعدام محکوم شده بود، در بجنورد اعدام شد. او حالا به صورتی غریب زنده شده، اما مقامات قضایی می‌گویند: «بخشش لازم نیست. اعدامش کنید!»

به گزارش دین‌آنلاین، روزنامه جام جم خبر داده است که «مرد ﺍعدﺍمی در بجنورد پس ﺍز ۲۴ ساعت زنده شد»، اما مقام‌های قضایی می‌گویند چون دادگاه انقلاب او را به «مرگ» محکوم کرده است و نه فقط «اعدام»، این متهم بار دیگر اعدام خواهد شد.

این مرد 37 ساله که «علیرضا- م» نام دارد از سوی دادگاه انقلاب به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود و روز چهارشنبه در زندان مرکزی بجنورد اعدام شد، اما  یک روز پس از اجرای حکم در زندان بجنورد و تحویل جسد به پزشکی قانونی، در میان ناباوری در سردخانه پزشکی قانونی زنده و به بیمارستان منتقل شد.

علیرضا پس از برگزاری مراسم اعدام در زندان مرکزی بجنورد دوازده دقیقه بالای دار ماند و «با پایین آوردن پیکر محکوم از طناب دار، پزشک مستقر در محل مرگ او را تائید کرد» و پس از آن «جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا صبح روز بعد تحویل بستگانش شود»، اما صبح پنج‌شنبه «یکی از کارگران سردخانه پزشکی قانونی در حال بیرون کشیدن اجساد و آماده کردن آنها برای تحویل به بستگان‌شان بوده که در یک لحظه با دیدن بخاری که مقابل بینی یکی از اجساد در زیر نایلون به وجود آمده بود، دچار وحشت شده و متوجه می‌شود، او همان مرد اعدامی است که هنوز نفس می‌کشد.»

پس از اطلاع مقام‌های پزشکی قانونی این مرد اعدامی بلافاصله به «بیمارستان امام علی بجنورد» منتقل شد و پزشکان اقدامات لازم برای نجات او را انجام دادند.

یکی از پرستاران بیمارستان امام علی بجنورد به  روزنامه جام جم گفته است: با انتقال مرد زندانی به بیمارستان، اقدامات درمانی آغاز شد و هر روز شرایط جسمی وی بهتر از روز قبل می‌شود» و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است.

اعضای خانواده مرد اعدامی نیز به روزنامه جام جم گفته‌اند: «وقتی به ما اطلاع دادند علیرضا در زندان مجازات شده، خود را برای تحویل گرفتن جسد و برگزاری مراسم آماده می‌کردیم و وقتی برای تحویل گرفتن جسد به پزشکی قانونی رفتیم، باور نمی‌کردیم او بار دیگر زنده شده باشد و اکنون از این اتفاق بیش از همه دو دختر این فرد خوشحال هستند.»

محمد عرفان، قاضی دیوان عدالت اداری، اما به روزنامه جام جم گفته است که که چون «حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب، "حکم مرگ" بوده و اصالت رأی مشخص است و در چنین مواردی حکم بار دیگر با بهبود مرد محکوم، اجرا خواهد شد.»

به گزارش دین‌آنلاین پس از این اتفاق، برخی خبرگزاری‌ها از اعدام مجدد وی پس از بهبودی خبر دادند و به استفتائات علما از جمله جلد دوم جامع‌الاحکام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی استناد کردند.

اما دفتر این مرجع تقلید در اطلاعیه‌ای این استفتا را تکذیب کرد و نوشت: «در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم له اعلام نمود: مسأله‌ای که در کتاب جامع الأحکام جلد دوم می‌باشد ارتباطی به موضوع مذکور ندارد و معظم‌له نسبت به این مسأله نظر دیگری دارند.»

 
سحرگاه چهارشنبه گذشته یک قاچاقچی مواد مخدر که سه سال قبل بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاحیه سال 1389 به اعدام محکوم شده بود، در بجنورد اعدام شد. او حالا به صورتی غریب زنده شده، اما مقامات قضایی می‌گویند: «بخشش لازم نیست. اعدامش کنید!»

مطالب مرتبط
منتشرشده: 2
  1. نصیر

    «بخشش! لازم نیست اعدامش کنید» یا «بخشش لازم نیستت؛اعدامش کنید!»

  2. سعیده

    نه منظورش اینه که نباید ببخشندش باید اعدامش کنید

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.