معرفی ورزشکاران محجبه در نخستین «هفته ورزش اسلامی» در آمریکا

در نخستین رویداد هفته ورزش اسلامی در آمریکا مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد و زنان ورزشکار مسلمان و الگو، که با حفظ پوشش اسلامی به موفقیت دست یافته‌اند، به مخاطبان معرفی می‌شوند.

به گزارش گرازیامی، انتخاب لباس مناسب برای زنان مسلمان کشورهای غیراسلامی که می‌خواهند در محیط عمومی ورزش کنند کار دشواری است.

هفته ورزش اسلامی که با عنوان Modest Fitness Week برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، رویدادی مجازی است که از روز گذشته، ۲۵ آذر آغاز شده و تا ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) ادامه خواهد داشت. هدف از این هفته آشنا کردن زنان مسلمان با مسائل مربوط به ورزش است.

ایده این رویداد زمانی به ذهن «عبدیه ایمان» رسید که وی متوجه کمبود الگوهای مناسب محجبه و کلاس‌های ورزشی زنان مسلمان شد. او کوشید این خلأ را با معرفی زنان مسلمان موفق در عرصه ورزش، که به ارزش‌های خود در پوشش اسلامی نیز پایبند بوده‌اند، پر کند.

در این رویداد جلسات آموزشی به مدت ۵۰ ساعت شامل حرکات ورزشی و نیز بحث و تبادل نظر درباره مسائل مربوط به ورزش زنان مسلمان انجام خواهد شد.

عبدیه ایمان می‌گوید: به عنوان یک زن مسلمان می‌دانم که یافتن یک باشگاه یا فضایی که در آن برای ورزش احساس راحتی کنم، چقدر دشوار است.

پوشش اسلامی باعث می‌شود که دیگران به ما حس بیگانگی داشته باشند. ما می‌خواهیم در جامعه تابوشکنی و زنان مسلمان موفقی را به عنوان الگو در زمینه پوشش مناسب یا دیگر موارد معرفی کنیم. یکی از این زنان موفق زینب عالمه، ورزشکار محجبه راگبی، است که توانسته با حفظ پوشش اسلامی موفق باشد.

در این رویداد تعدادی از برندهای ورزشی، که محصولات مناسبی را برای ورزش زنان مسلمان تولید می‌کنند، تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.