چگونه کاهش جمعیت گروه‌های دینی سلامت اجتماعی را به خطر می‌اندازد؟

گروه‌های دینی برای امنیت اجتماعی بسیار مهم هستند، اما مشکل اینجاست که اعضا و داوطلبان این گروه‌ها بیشتر متعلق به سنین بالا هستند، چراکه جوانان نسل جدید گرایش کمتری به عضویت در گروه‌های مذهبی دارند.

به گزارش دین‌آنلاین، واشنگتن پست در گزارشی به تأثیر کاهش کلی معتقدان به ادیان در فعالیت‌هایی مانند سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی پرداخته است.

در این گزارش مبتنی بر پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی پیو، آمده است نیمی از نسل جدید در امریکا خود را مسیحی می‌دانند و در مقابل، حدود ۸۴ درصد از متولدان سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۵ در توصیف خود از وازه مسیحی استفاده می‌کنند و فقط ۱۰ درصد به یکی از ادیان رسمی معتقدند.

کاهش درصد مسیحیان در امریکا، بخشی از کاهش کلی معتقدان به ادیان رسمی است. این موضوع نه فقط کلیساها و عبادتگاه‌ها، بلکه گروه‌های غیرانتفاعی و خیریه مذهبی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا بخش اصلی منابع مالی و انسانی این گروه‌ها از طرف دینداران امریکایی پشتیبانی می‌شود.

به ویژه گروه‌هایی که محلی‌اند و خدمات خیرخواهانه مخصوص تعداد افراد محدودی ارائه می‌دهند و از شهرت نام کمتری برخوردارند، نظاره‌گر آینده مالی و نیروهای داوطلب انسانی شکننده‌تری هستند. با این حال، آن‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

نمونه چنین سازمان‌های خیریه کوچک، کیلینیک سنت مری یکی از جمعیت‌های خیرخواهانه محلی در امریکاست که از حدود ۳۰۰ بیمار از ۶ منطقه روستایی حمایت می‌کند. برخی از بیماران کلینیک درگیر بیماری‌های مزمنی چون دیابت یا فشارخون بالا هستند و پیش از حضور در کلینیک، دارو و درمان منظمی دریافت نکرده‌اند.

این کلینیک بخشی از تاریخ طولانی فعالیت‌های بهداشتی راهبه‌ها در بخش شرقی ایالت تنسی است. فعالیت‌ها و خدمات کلینیک در حالی رایگان است که ۱۳ درصد بودجه این سازمان خیریه از طرف سازمان‌های رسمی و بقیه از طرف پرداخت خیریه اشخاص تأمین می‌شود.

همچنین، تاکنون، کلینیک سنت مری از فعالیت داوطلبان از جمله پرستاران بازنشسته بهره فراوانی برده‌است. همه اعضای کلینیک معتقدند که به فعالیت ۹۰ داوطلب وابسته‌اند و وجود چنین فعالیت‌هایی برای سازمان خیریه آنها ضروری است.

ترجمه: نفیسه نیک‌بخت

 

منبع واشنگتن پست
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.