بررسی تشیع و تصوف / سید حسین نصر میهمان دانشگاه رایس تگزاس

دانشگاه آمریکایی «رایس» تگزاس وبیناری را با موضوع تشیع و تصوف در اسلام برگزار می‌کند.

به گزارش India Education Diary، دانشگاه رایس در ایالت تگزاس آمریکا، این‌بار موضوع تشیع و تصوف در اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهد. سیدحسین نصر، محقق برجسته و فیلسوف اسلامی میهمان این وبینار است.

نصر کار تدریس خود را از سال ۱۹۵۵ به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه هاروارد آغاز کرد و اکنون استاد دانشگاه در مطالعات اسلامی دانشگاه جورج واشنگتن است. او نویسنده بیش از دوازده کتاب است.

به گفته عطا انزلی، مدرس کالج میدلبری (Middlebury College) در ورمونت، از نظر تاریخی، رشته مطالعات اسلامی به شدت به مطالعه سنتی و مذهب شیعه توجه داشته است. تشیع واقعاً زیاد مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه افرادی مانند نصر و هنری کوربن توجه دانشمندان غربی را به غنای شگفت‌انگیز میراث شیعه جلب کردند.

نصر قرار است، ۷ دسامبر (۱۷ آذر) در دومین سمینار سالانه دانشگاه رایس از طریق نرم‌افزار زوم (Zoom) سخنرانی کند. این سخنرانی از سوی دفتر دانشکده علوم انسانی و گروه مطالعات فراملی آسیایی دانشگاه رایس برگزار می‌شود.

دانشکده علوم انسانی دانشگاه رایس هر سال از طریق مجموعه سخنرانی، سمینار، نمایشگاه یا سخنرانی یک دانشمند یا هنرمند که کارهای پژوهشی یا خلاقانه او درک درستی از مذهب شیعه را در ابعاد مختلف آن ترویج می‌دهد، برگزار می‌کند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.