نخستین پلیس محجبه نیوزیلند و دغدغه کمک به اقلیت مسلمان

نخستین پلیس مسلمان نیوزیلند با پوشیدن روسری مورد تأیید نیروی پلیس و با هدف کمک به جامعه مسلمان نیوزیلند کار خود را آغاز کرد.

به نقل از مشبل، «زینه علی» در زمان رخ دادن حادثه تروریستی مساجد کرایست‌چرچ نیوزیلند در بخش خدمات مشتریان یک شرکت کار می‌کرد. پس از این حادثه او تصمیم گرفت برای کمک به جامعه مسلمان این کشور به نیروی پلیس بپیوندد.

وی پس از فارغ‌التحصیل شدن از کالج پلیس، به نخستین پلیس این کشور تبدیل شده که با پوشیدن روسری طراحی و تأییدشده از سوی مقامات پلیس این کشور مشغول به کار است.

این زن مسلمان برای طراحی این حجاب، با پلیس نیوزیلند و دانشجویان یک هنرستان طراحی همکاری کرده تا به پوشش دلخواه خود برسد و زنان مسلمانی که در آینده بخواهند به پلیس این کشور بپیوندند، از این پوشش استفاده خواهند کرد.

وی می‌گوید: بسیار احساس خوبی دارم که می‌توانم بیرون بروم و حجاب پلیس نیوزیلند را به عنوان بخشی از لباس رسمی پلیس نشان دهم. فکر می‌کنم مسلمانان بیشتری با دیدن این پوشش، جذب نیروی پلیس شوند.

زینه علی با اشاره به حادثه تروریستی در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ، بیان می‌کند: کاش زودتر به عضویت نیروی پلیس درمی‌آمد تا می‌توانست به مسلمانان در آن حادثه کمک کند.

پلیس نیوزیلند اعلام کرده است: ما به افراد دارای انواع مهارت‌ها و متعلق به نژادها و ادیان مختلف نیاز داریم. تنوع برای جامعه ما ضروری است تا بتوانیم به نحو مؤثری به همه اقلیت‌های این کشور خدمت کنیم.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.