جنجال نماینده سابق کویتی / وی خواستار اجرای حکم علنی شلاق علیه خارجی‌ها شد

«عبدالرحمن الجیران» نماینده سابق مجلس کویت با اظهاراتش درباره اصلاح قانون مجازات و بازگرداندن حکم شلاق علنی در ملأ عام که در دوران پیشانفت در میدان «المصاه» این کشور رواج داشت، جنجال به پا کرد.

به گزارش خبرگزاری نون، عبدالرحمن در برنامه «المقر» که از شبکه ماهواره‌ای «المباشر نیوز» پخش می‌شد، گفت: شلاق علنی در تاریخ وزارت کشور در کویت وجود دارد؛ آن‌ها هرگاه متخلفی را می‌دیدند، اقدام به شلاق زدن او می‌کردند و مستقیماً به خانه بازمی گشت.

وی با اشاره به شلاق زدن در هند افزود: هنگامی که آنجا می‌روید، خواهید دید که نیروهای پلیس چوب‌هایی در دست دارند یعنی هر متخلفی را در خیابان کتک می‌زنند بنابراین آنها را می‌بینید که با عدالت راه می‌روند.

عبدالرحمن الجیران ادامه داد: در مورد شلاق علنی در میادین الصفاه باید گفت که اتباع خارجی بویژه در دوران همه گیری کرونا از حد و حدود خود تعدی کرده‌اند.

حجم معضلات امنیتی که اتباع خارجی در کویت ایجاد می‌کنند مشخص هست. گاهی دیده شده است که در برخی مناطق، فرد تبعه خارجی مانع ورود پلیس به منطقه مورد نظر می‌شود.

جیران در پایان گفت: اوضاع به حدی رسیده که نیروهای امنیتی نگران جان خود از جانب اتباع خارحی هستند. در چنین حالتی هیچ راه حلی جز اجرای احکام تعزیری در حق آنها وجود ندارد.

خبر را در نون ببنید

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.