پیشنهاد تشکیل کمیته علمای مسلمان

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته علمای مسلمان برای ارائه راه های عملی اتحاد بیشتر جهان اسلام از جمله محورهای گفتگو با مفتی اعظم عمان بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشست مطبوعاتی با شیخ احمد بن‌ حمد الخلیلی، مفتی اعظم سلطنت عمان گفت: امیدواریم هر چه سریعتر شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها و پیشنهاداتی باشیم که هیئت ایرانی به مفتی اعظم سلطنت عمان ارائه داد.

آیت‌ الله محسن اراکی افزود: در آینده جزئیات این پیشنهادات را اعلام می کنیم چرا که عملیاتی و اجرایی شدن این پیشنهادات می‌توانند در جمع کلیه مسلمین، وحدت امت اسلامی و مقابله با توطئه‌ها به ویژه توطئه‌های تکفیری اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مدتی پیش دعوتی از مفتی اعظم کشور برادر عمان به عمل آمد که به همراه مجموعه‌ای از علمای این کشور به ایران سفر کنند گفت: این هیئت در چند روز گذشته دیدارهایی از حوزه علمیه قم، مراجع عظام، جامعه مدرسین، مدیریت حوزه علمیه قم و همچنین بازدیدی از دانشگاه ادیان و مذاهب داشتند.

آیت الله اراکی محور این دیدارها را همکاری علمای دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه مسئله وحدت جهان اسلام عنوان کرد و افزود: امروز نیز با حضور آیت‌الله تسخیری میزبان هیئت عمانی در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بودیم که مباحث مهمی در رابطه با مسائل مختلف جهان اسلام مطرح و طرح‌هایی برای همکاری وحدت مسلمین ارائه شد.

دوستی، صلح و مودت، رسالت امت اسلامی

مفتی اعظم عمان گفت: امت اسلامی باید در دوستی، صلح و مودت در صدر دیگر امت‌ها باشد چرا که رسالت این امت نیز همین است.

شیخ احمدبن‌ حمد الخلیلی با تاکید بر این که امت اسلامی در مقطع بسیار حساسی قرار دارد که برای ما بسیار اهمیت دارد افزود: در اوضاع کنونی امت اسلامی نیاز مبرمی به بازگشت به وحدت، اتحاد و همبستگی دارد.

وی به موضوعات دیدارهای خود با مسئولان و مقامات ایرانی اشاره و اضافه کرد: همچنین نیاز مبرمی داریم که طرح‌ها و پیشنهادهای علمای بزرگ ایران را عملی کنیم.

مفتی اعظم اباضیه خاطر نشان کرد: برای عملی کردن نظریه‌هایی که مطرح شد به طرحی نیاز داریم و باید کمیته‌ای برای این منظور تشکیل شود تا پیشنهادها و طرح‌ها را به منصه ظهور برساند.

الخلیلی با تاکید بر این که مسایل و مشکلات از راه دیدارها و گفتگو‌ها برطرف خواهد شد و افکار و اندیشه‌ها به ثمر خواهد رسید گفت: برای رسیدن به نتایج مطلوب در حل اختلافات، ما حتی نیاز به گفتمان با مخالفان و کسانی که در پی آتش‌افروزی هستند داریم زیرا با گفتگو می‌توانیم آنها را متقاعد کنیم که کارهایی که می کنند حتی به نفع خودشان نخواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته علمای مسلمان برای ارائه راه های عملی اتحاد بیشتر جهان اسلام از جمله محورهای گفتگو با مفتی اعظم عمان بود.پیشنهاد دبیر کل مجمع جهانی تقریب و مفتی اعظم عمان برای مقابله با تکفیریها:

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.