نقد کتاب «آیات الهی بر روی زمین» در لندن

مراسم نقد و بررسی کتاب «آیات الهی بر روی زمین»، از سوی کمیسیون حقوق بشر در لندن برگزار می‌شود.

به نقل از کمیسیون حقوق بشر اسلامی، جلسه نقد و بررسی کتاب «آیات الهی بر روی زمین: اسلام، مدرنیته و بحران آب و هوایی» نوشته «فضلون خالد» چاپ ۲۰۱۹، در لندن برگزار می‌شود.

خالد در کتاب خود، این امر را بررسی می‌کند که چگونه مدرنیته خود را به جهان تحمیل کرده و جوامع و شیوه‌های زندگی سنتی را دچار آشفتگی می‌کند.

این اختلال آشکار، توازن اکوسیستم‌های طبیعی زمین را بر هم می‌زند در حالی که وعده‌های واهی پیشرفت می‌دهد.

نویسنده در مقابل، تأکید دارد که چنین پیشرفتی از طریق صنعتی شدن، رشد اقتصادی و اعتیاد ناپایدار به مصرف‌گرایی به شدت، نیاز به بازنگری دارد.

بازنگری بنیادی مورد نظر وی در مورد الگوهای غالب توسعه از قلمرو دین الهام می‌گیرد. وی به ویژه از مسلمانان درخواست می‌کند تا در مسئولیت خاص خود در توجه به خطرات پیش روی کره زمین تأمل کنند.

فضلون خالد در سریلانکا متولد شد؛ وی زندگی کاری خود را در انگلیس آغاز کرد و بیشتر کار خود را در خدمات مدنی در انگلیس گذراند. از سال ۱۹۹۲، او خود را وقف ارتقای آگاهی زیست‌محیطی در میان مسلمانان کرده است.

در سال ۱۹۹۴، وی «بنیاد اسلامی محیط زیست و علوم زیست‌محیطی (IFEES) را تأسیس کرد و طی سال‌ها با کسب جوایز و افتخارات متعدد به عنوان یکی از مهمترین فعالان مسلمان جهان در زمینه محیط زیست شناخته شده است.

این نشست مجازی، چهارشنبه ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.