تأمین امنیت حجاج بیت‌الله الحرام با یک شرکت صهیونیستی!

یک شرکت انگلیسی اسرائیلی، مسئولیت حفظ امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را در موسم حج، به عهده خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه مراه الجزیره، عربستان سعودی طی قراردادی با یک شرکت اسرائیلی که در فلسطین مسئولیت نصب موانع برای انجام تفتیش‌های رژیم را بر عهده دارد، تأمین امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را به این شرکت واگذار کرد.
 

بر اساس این گزارش، این شرکت که نام اصلی «G4S» است و با نام‌های مختلفی در کشورهای گوناگون فعالیت می‌کند، به اتهام تهیه ابزارهای غیرقانونی و ضد بشری سرکوب‌گرانه و در اختیار قرار دادن نیروی اسرائیلی، از سوی فعالان حقوقی مسلمان و غربی مورد تعقیب قرار دارد.
 

دفتر این شرکت که در اسرائیل با نام «هاشمیرا» و در عربستان با نام «المجال» فعالیت می‌کند، در جده قرار دارد و از سال دو سال پیش تاکنون طی قراردادی با دولت سعودی مسؤولیت حفظ امنیت حجاج را بر عهده گرفته است.
 

ایجاد موانع برای عبور و مرور فلسطینی‌ها و  آسان‌سازی تفتیش آنان از سوی رژیم اسرائیل، سرکوب ملت فلسطین و ایجاد امکان سرکوب سایر ملل برای دولت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های شرکت مذکور می‌باشد که باعث شده است از سوی برخی نهادها مورد تعقیب قرار گیرد.
 

گفتنی است عقد چنین قراردادی در حالی صورت پذیرفته است که رژیم اسرائیل از سوی عربستان به رسمیت شناخته نشده و افرادی که دارای پاسپورت اسرائیلی هستند به طور رسمی از ورود به این کشور محروم هستند.
 
یک شرکت انگلیسی اسرائیلی، مسئولیت حفظ امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را در موسم حج، به عهده خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.